31 iulie 2009


· Şeful executivului judeţean, Gheorghe Flutur, neagă că noul comandat al Aeroportului, Dumitru Sahlean ar lua ca premiu cele 300 de milioane de lei vechi din cauza cărora antecesorul Dan Asmarandei a fost demis
· Asmarandei a mai fost incriminat că, personal, şi cu subordonaţii, ar fi negociat prevederi contractuale dezavantajoase pentru instituţia pe care au reprezentat-o

Preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, a respins ieri, într-o conferinţă, de presă, ideea potrivit căreia noul director al Regiei Autonome Aeroportul ”Ştefan cel Mare” Suceava, Dumitru Sahlean, nu s-ar deosebi cu nimic cu demisionatul din toamna trecută, Dan Asmarandei. Potrivit unei recente prevederi bugetare judeţene, Sahlean se va bucura de bonificaţii extra-salariale similare celor pentru care fostul comandat a fost dat afară. „Una este ce ceea ce este prevăzut şi alta este ceea ce se dă, şi în ce condiţii se dă, dacă performează, sau nu, cineva. Trebuie să privim în context. Dacă îţi dai premii singur şi indicatorii nu ţi-i îndeplineşti este una, iar încasarea de premii pe merit pe alta ”, relevă preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur. Reamintim că, aleşii judeţeni suceveni au votat, pe 3o octombrie 2008, înlocuirea din funcţie a directorului Regiei Autonome Aeroportul „Ştefan cel Mare”, Dan Asmarandei, un raport de audit relevând că acesta a luat nemeritat un premiu de 300 de milioane de lei vechi. În acestea circumstanţe, s-a făcut analogie cu cazul mediatizatului director al Autorităţii Aeronautice Române, Florea Geică, care ar avea o pensie lunară de 300 de milioane lei vechi. În raportul comisiei de auditare se mai arăta că ex-directorul Regiei, Dan Asmarandei, şi personalul din subordine au negociat, la acea dată, relaţii contractuale dezavantajoase pentru instituţia pe care acesta a reprezentat-o. Printre criteriile de performanţă al noului comandat al unităţii aero-porutare de la Salcea, Dumitru Sahlean, figurează eliminarea totală a pierderilor cauzate de eroarea umană, optimizarea activităţii economico-financiare şi oferirea de servicii aero-portuare de calitate. De asemenea, vizată este folosirea „prudentă şi eficientă” a fondurilor prin înregistrare de cheltuieli de exploatare sub nivelul prevederilor bugetare, astfel încât economiile să fie orientate înspre finanţarea investiţiilor necesare funcţionării în condiţii optime. Totodată, unul dintre principalele obiective este sporirea cu 10%, a numărului de pasageri. Printre criteriile de performanţă ies în evidenţă cele privind negocierea cu operatorii aerieni a unor condiţii avantajoase pentru intensificarea zborurilor regulate şi curselor charter, precum şi înfiinţarea, în incinta Aeroportului, a unei agenţii de turism. Acestea din urmă se pare că au fost punctate prin venirea Blue Air la Salcea a curselor companiei pe relaţia Viena şi Veneţia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu