14 aprilie 2009


Înainte de Paşte
Lapte, brânză şi ouă “door to door”
Criza economică îi îndeamnă pe micii producători să caute soluţii care mai de acre mai inedite pentru a-şi desface produsele. Aşa se face că, în preajma Paştelui, tot mai mulţi dintre micii fermieri îşi iau desăgele în spate şi bat la pas oraşele în căutarea clienţilor. Practica capătă amploare, gospodarii bat la uşile apartamentelor şi cutreieră pe la sediile firmelor, îmbiind potenţialii cumpărători cu preţuri atrăgătoare la lapte proaspăt, brânză, smântână sau ouă. Sanitar-veterinarii suceveni recunosc că activitatea este una nerecomandată, însă aceasta nu poate fi interzisă decât în situaţia în care sunt încălcate normele igienico-sanitare în vigoare. „Este o activitate corectă, de vânzare directă, comparabilă cu cea în care produsele respective ar fi cumpărate direct de la piaţă. Însă, obligatoriu este ca producătorul respectiv să fie înregistrat sanitar-veterinar”, reliefează directorul executiv al Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, dr. Petrea Dulgheru, făcând apel la consumatori să sesizeze eventualele probleme ivite pe această linie. Dr. Dulgheru evidenţiază că persoanele depistate că prestează acest gen de comerţ în lipsa certificatului de înregistrare la DSVSA vor fi supuse rigorilor legale, „care sunt dure, iar amenzile mari”. Respectate vor fi, de asemenea, condiţii legate de deţinerea fişei de sănătate a animalelor de la care provin produsele, precum şi a carnetului de sănătate al micului producător.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu