07 februarie 2013


Sucevenii nu ştiu unde să reclame problemele de mediu
·        33 dintre cele 44 de reclamaţiile ajunse la Agenţia pentru Protecţia Mediului au fost trimise înspre Comisariatului Judeţean de Mediu, Direcţia de Sănătate Publică şi Sistemul de Gospodărire a Apelor.
Pe adresa Agenţiei pentru Protecţia Mediului Suceava  au fost formulate, în cursul anului 2012,  44 de petiţii, însă mult dintre ele nu făceau obiectul activităţii acestei instituţii, informează directorul executiv Vasile Oşean.  „Deoarece instituţia noastră nu are atribuţii de control în teritoriu şi nici de sancţionare a eventualelor nereguli pe linie de protecţie a mediului, multe petiţii au fost redirecţionate către alte instituţii abilitate în acest sens”, arată şeful APM Suceava. Astfel, doar 7 petiţii au fost rezolvate de către lucrătorii APM, 33 dintre reclamaţiile în cauză luând calea altor organe. Altele 4 au fost clasate, fiind anonime sau dublând unele dintre reclamaţiile anterioare. Prin petiţiile înaintate, sucevenii reclamau depozitarea necorespunzătoare a deşeurilor, poluarea aerului, apei, solului  şi pe cea fonică, dar şi aspecte legate de reglementarea unor activităţi. Cele mai multe dintre petiţii au luat destinaţia Comisariatului Judeţean Suceava al Gărzii Naţionale de Mediu, iar altele au ajuns la Direcţia de Sănătate Publică Suceava şi Sistemul de Gospodărire a Apelor Suceava. „Toate petiţiile au fost redirecţionate sau soluţionate în termenul legal, stabilit de legislaţia în vigoare. Petiţionarii ale căror petiţii au fost redirecţionate au fost înştiinţaţi cu privire la instituţia competentă”, a declarat directorul executiv al APM, Vasile Oşean, accentuând că, drept urmare, nu s-au înregistrat reclamaţii administrative şi nici plângeri în instanţă privind modul de soluţionare a petiţiilor şi de rezolvare a solicitărilor de informaţii publice sau de mediu.