Sucevenii nu ştiu unde să reclame problemele de mediu
·
33 dintre cele 44 de
reclamaţiile ajunse la Agenţia pentru Protecţia Mediului au fost trimise înspre
Comisariatului Judeţean de Mediu, Direcţia de Sănătate Publică şi Sistemul de
Gospodărire a Apelor.
Pe adresa Agenţiei pentru Protecţia Mediului Suceava au fost formulate, în cursul anului 2012, 44 de petiţii, însă mult dintre ele nu făceau
obiectul activităţii acestei instituţii, informează directorul executiv Vasile
Oşean. „Deoarece instituţia noastră nu
are atribuţii de control în teritoriu şi nici de sancţionare a eventualelor
nereguli pe linie de protecţie a mediului, multe petiţii au fost redirecţionate
către alte instituţii abilitate în acest sens”, arată şeful APM Suceava. Astfel,
doar 7 petiţii au fost rezolvate de către lucrătorii APM, 33 dintre
reclamaţiile în cauză luând calea altor organe. Altele 4 au fost clasate, fiind
anonime sau dublând unele dintre reclamaţiile anterioare. Prin petiţiile înaintate,
sucevenii reclamau depozitarea necorespunzătoare a deşeurilor, poluarea aerului,
apei, solului şi pe cea fonică, dar şi
aspecte legate de reglementarea unor activităţi. Cele mai multe dintre petiţii
au luat destinaţia Comisariatului Judeţean Suceava al Gărzii Naţionale de
Mediu, iar altele au ajuns la Direcţia de Sănătate Publică Suceava şi Sistemul
de Gospodărire a Apelor Suceava. „Toate petiţiile au fost redirecţionate sau
soluţionate în termenul legal, stabilit de legislaţia în vigoare. Petiţionarii
ale căror petiţii au fost redirecţionate au fost înştiinţaţi cu privire la
instituţia competentă”, a declarat directorul executiv al APM, Vasile Oşean, accentuând
că, drept urmare, nu s-au înregistrat reclamaţii administrative şi nici
plângeri în instanţă privind modul de soluţionare a petiţiilor şi de rezolvare
a solicitărilor de informaţii publice sau de mediu.