Cel de pe urmă tren al
finanţărilor europene pentru infrastructura rutieră suceveană
·
„Cu aceşti bani şi cu aceste lucrări nu ne vom mai
întâlni devreme”, a atenţionat ieri, la întâlnirea cu responsabilii din
POR, primarul Ion Lungu
·
„Au apărut unele probleme care trebuie remediate foarte
urgent”, a semnalat dirigintele de şantier
Şeful municipalităţii
sucevene, Ion Lungu, a atras atenţia firmelor constructoare să acorde atenţie
maximă calităţii execuţiei la reabilitarea infrastructurii rutiere, intervenţii
care se fac cu finanţare europeană în cadrul Programului Operaţional Regional. „Fac
apel la dumneavoastră să fiţi foarte, foarte exigenţi. Cu aceşti bani şi cu aceste
lucrări nu ne vom mai întâlni devreme”, a accentuat primarul Lungu. Ocupantul fotoliului din Areni a făcut
această subliniere după ce oficialul care asigură dirigenţia de şantier a semnalat că a sistat
unele operaţiuni pe motiv de calitate necorespunzătoare. „Am costat că
criblurile nu sunt de calitate şi, deocamdată, am sistat lucrările. Vom avea o
şedinţă cu constructorul şi antreprenorii, tocmai pe marginea calităţii, pentru
că au apărut unele probleme care trebuie remediate foarte urgent. Vom avea o
întâlnire şi la Inspectoratul pentru Calitatea în Construcţii, tot pe marginea acestei
situaţii”, a spus respectivul şef de şantier. După ce la finele anului
trecut, pe magistrala rutieră principală s-a intervenit în porţiunea de la intrare
dinspre Fălticeni şi centrul oraşului, zilele acestea, primul strat de mixtură
asfaltică se toarnă pe Calea Unirii şi Calea Burdujeni. Lucrările care se
desfăşoară în cadrul Programului Operaţional Regional(POR) au în vedere
reabilitarea a 14 străzi, a podului de peste Suceava, pasajului CFR Burdujeni, modernizare
a două parcuri şi înfiinţarea de staţii modulare de transport. Indicatorii
economici iniţiali pentru proiectul amintit au fost de circa 50 de milioane de
lei, însă după licitaţie, consorţiul de firme Con Bucovina, Florconstruct,
Cominco şi Symmetrica a „sub-licitat”,
câştigând cu ofertă de aproximativ 40 de milioane de lei.