30 mai 2012


Brandului „Produs în Bucovina”, concept de piaţă urbană sustenabilă
Municipiul Suceava intenţionează să acceseze un proiect cu finanţare europeană, în vederea promovării externe a brandului „Produs în Bucovina”. Banii provin din Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul Programului de cooperare  Interregio Urbact II, parteneri fiind oraşele Barcelona(Spania), Londra(Marea Britanie), Torino(Italia), Plovdiv(Bulgaria) şi Suceava(România). Obiectivul proiectului este promovarea conceptului de pieţe urbane sustenabile. Valoarea totală a acestuia este de 5.437 de euro, dintre care 4.350 de euro sunt acordaţi gratuit de la UE, iar 706 euro de la bugetul de stat.  Municipiul Suceava ar urma să participe cu salariile angajaţilor, în valoare de 380 de euro. Primarul Ion Lungu arată că în cadrul proiectului vor fi căutate pieţe externe de desfacere pentru produsele tradiţionale sucevene  şi se vor face schimburi de experienţă cu producătorii din oraşele partenere, astfel încât să fie asimilate exemplele de bună practică. „Noi, la Suceava, avem brandul < Produs în Bucovina>. Vor fi studii de caz făcute pe fiecare colaborare în parte, în aşa fel încât să putem promova produsele noastre în afara graniţelor”, a declarat edilul şef Ion Lungu.