Brandului „Produs în Bucovina”,
concept de piaţă urbană sustenabilă
Municipiul Suceava intenţionează să acceseze un proiect
cu finanţare europeană, în vederea promovării externe a brandului „Produs în
Bucovina”. Banii provin din Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul
Programului de cooperare Interregio
Urbact II, parteneri fiind oraşele Barcelona(Spania), Londra(Marea Britanie),
Torino(Italia), Plovdiv(Bulgaria) şi Suceava(România). Obiectivul proiectului
este promovarea conceptului de pieţe urbane sustenabile. Valoarea totală a
acestuia este de 5.437 de euro, dintre care 4.350 de euro sunt acordaţi gratuit
de la UE, iar 706 euro de la bugetul de stat.
Municipiul Suceava ar urma să participe cu salariile angajaţilor, în
valoare de 380 de euro. Primarul Ion Lungu arată că în cadrul proiectului vor
fi căutate pieţe externe de desfacere pentru produsele tradiţionale
sucevene şi se vor face schimburi de
experienţă cu producătorii din oraşele partenere, astfel încât să fie asimilate
exemplele de bună practică. „Noi, la Suceava, avem brandul < Produs în
Bucovina>. Vor fi studii de caz făcute pe fiecare colaborare în parte, în
aşa fel încât să putem promova produsele noastre în afara graniţelor”, a
declarat edilul şef Ion Lungu.