28 mai 2012


Un pas înainte pentru resursele umane din administraţia publică locală suceveană
·        Absolvenţii cursului pentru dezvoltarea resurselor umane şi îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale în cadrul administraţiei publice şi-au primit, ieri, diplomele de absolvire
·        „Prea puţini dintre cei care termină studiile superioare mai revin pe băncile universităţilor pentru a-şi actualiza cunoştinţele”, a evidenţiat prof. univ. dr. Valentin Popa, rectorul Universităţii „Ştefan cel Mare”
Participanţii la cursurile de 1 an, pentru personalul din administraţia publică a judeţului Suceava au primit ieri, în cadrul unui seminar de diseminare, de la Universitatea „Ştefan cel Mare”, diplomele de absolvire. Cursurile au fost organizate şi desfăşurate graţie Proiectului „Dezvoltarea resurselor umane şi îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale în cadrul administraţiei publice din judeţul Suceava”, ceremonia desfăşurându-se în prezenţa prof. univ. dr. Valentin Popa, rectorul „Universităţii Ştefan cel Mare”, prof. univ. dr. Elena Hlaciuc, decanul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică, prefectului Florin Sinescu, subprefectului Constantin Harasim, lectorului univ. dr. Alunica Morariu, manager de resurse umane şi fostului subprefect Angela Zarojanu, asistent de cercetare şi monitorizare.       
Suntem la momentul finalizării, al înmânării diplomelor, al unui rezumat al proiectului şi sperăm ca acest moment să fie un pas înainte pentru cei din administraţia publică. Aceasta prin faptul că am elaborat un posibil plan de acţiuni, care are şi darul de a putea fi implementat”, a  accentuat prof. univ. dr. Elena Hlaciuc, decanul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică. Hlaciuc spune că rezultatele cercetărilor s-au materializat într-un volum intitulat „Eficientizarea administraţiei publice locale prin aplicarea managementului modern al resurselor umane”, volum care va fi folosit ca material de studiu şi îmbogăţire a cunoştinţelor, inclusiv de către studenţii de la specializarea Administraţie Publică a Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică. „Aici găsim probleme cu care s-au confruntat cei din administraţia publică şi posibile rezolvări ale acestora”, a arătat Elena Hlaciuc. Grupul ţintă iniţial al proiectului a fost alcătuit din 40 de persoane, iar ulterior, datorită cererii mari din partea lucrătorilor din administraţie, a fost extins la 50 de participanţi. „După cum se ştie, în prezent  există o problemă cu resursele financiare individuale, iar proiectul nostru a venit tocmai în acoperirea acestui impediment, asigurând aceste cursuri de perfecţionare a resursei umane”, a reliefat Elena Hlaciuc. 
Prefectul Florin Sinescu a precizat  că parteneriatul dintre instituţiile publice şi mediul universitar din judeţul Suceava este o premisă esenţială pentru adaptarea ofertei educaţionale la cerinţele pieţei muncii. „Instituţia prefectului acordă o atenţie deosebită dezvoltării competenţelor profesionale, perfecţionarea continuă constituind un factor important pentru creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor de către personalul din administraţia publică locală”, a subliniat prefectul Sinescu.  
Prof. univ. dr. Valentin Popa, rectorul Universităţii „Ştefan cel Mare” a declarat că Proiectul  „Dezvoltarea resurselor umane şi îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale în cadrul administraţiei publice din judeţul Suceava”  se înscrie în politica europeană de învăţare de-a lungul vieţii, „long life lerning”, domeniu care, în România, stă relativ rău.  „Prea puţini dintre cei care termină studiile superioare mai revin pe băncile universităţilor pentru a-şi actualiza cunoştinţele”, a evidenţiat prof. univ. dr. Valentin Popa. 


Angela Zarojanu, asistent de cercetare şi monitorizare, a menţionat că proiectul demonstrează că funcţionează parteneriatul între instituţiile de învăţământ superior şi  cele în care sunt aplicate principiile administraţiei publice, iar acesta nu poate să ducă decât la performanţă.„Consider că volumul de cercetare care s-a realizat în acest proiect constituie un instrument pentru managerii din administraţia publică şi, de asemenea, un ghid pentru cei care doresc să continue şi să aplice reforma în administraţie”, a opinat Angela Zarojanu. „Mi-ar face plăcere ca, şi pe viitor, să colaborăm în activităţii de work-shop care să contribuie la eficientizarea, în continuare, a administraţiei publice”,  a punctat şi lectorul univ. dr.