19 ianuarie 2012

 

TPL cere mărirea preţului la abonamentele de călătorie cu autobuzul
·        Anul acesta, TPL va beneficia de 3 milioane de lei, sumă care acoperă diferenţa dintre costul real al unei călătorii şi cel care este suportat de clienţi
·        Sucevenii au nevoie şi de străzi şi iluminat public, nu doar de transport public, energie termică, apă şi canalizare
Primarul Sucevei, Ion Lungu se împotriveşte majorării preţului la abonamentele de călătorie pe mijloacele de transport în comun al societăţii de Transport Public Local TPL, creştere pe care conducerea firmei din subordinea Consiliului Local intenţiona să o facă. „Nu sunt de acord cu propunerea cu care vin ei, aceea de mări preţul la abonamente”, a declarat Lungu într-o conferinţă de presă. Şeful administraţiei locale precizează că în proiectul de buget pe anul 2012, TPL va beneficia de 3 milioane de lei, sumă care tocmai darul  de a acoperi diferenţa dintre costul real al unei călătorii şi cel care este suportat de clienţi. Edilul şef ţine să pună în vedere că, peste tot în lume,   transportul public de persoane nu realizează profit, fiind subvenţionat de autorităţi.  În municipiul reşedinţă de judeţ există trasee care din start nu sunt rentabile, acestea parcurgând zone mai îndepărtate, precum cele din Burdujeni sat sau Iţcani.  „Această sumă de 3 milioane de lei, pe care o acordăm ca subvenţie, acoperă tocmai pierderile pe care le are TPL. Încasează şi societatea bani din activitatea pe care o prestează, însă, peste tot în lume, transportul public este subvenţionat. Am văzut cu toţii, la Londra sau Paris, acele autobuze supraetajate care circulă chiar şi cu un singur călător”, reliefează ocupantul fotoliului din Areni. În 2012, în bugetul local vor fi prinse încă 5,8 milioane de lei pentru plata ratelor la leasingul în urma căruia parcul TPL a fost îmbogăţit cu 30 de autobuze noi Iribus Iveco. Primarul Ion Lungu arată că, în mandatul trecut, aleşii locali au intenţionat să pună achitarea datoriei respective în sarcina TPL, „lucru care nu era posibil”. Şeful executivului precizează că firma de transport public local al trebui să facă eforturi de creşterea a veniturilor proprii, Primăria neputând să asigure subvenţii mereu crescânde. „Îi înţeleg şi pe cei de acolo, dar Primăria trebuie să poată rezista în continuare, să facă lucrări şi pe alte segmente, nu doar pe transport public, energie termică, apă şi canalizare.  Oamenii au nevoie şi de străzi şi iluminat public, spre exemplu”, a accentuat şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, menţionând că din 2004, de când este primar, la unităţile subordonate Consiliului Local, au ajuns, sub diverse forme, fonduri de 45 de milioane de euro.