17 ianuarie 2012

An greu pentru primăriile cu rate şi dobânzi la creditul din Proiectul „Suceava-Utilităţi şi mediu” 
Unităţile administrativ–teritoriale din judeţul Suceava care sunt asociate în cadrul Proiectului „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene” vor avea  un an greu din punct  de vedere financiar. Dacă anul trecut acestea au fost ajutate să-şi plătească ratele şi dobânzile cu fonduri acordate de la bugetul de stat, în 2012 primăriile în cauză vor fi nevoite să facă eforturi pentru identificarea de surse proprii de venituri. „Anul 2012 este un an care apasă greu pe multe primării cu rata şi dobânda la creditul <Utilităţi şi mediu>. Anul trecut, în urma demersurilor făcute,  de la bugetul de stat am reuşit să aducem circa 20 de milioane de lei, făcându-se plăţi pentru unele primării aflate într-o situaţie cu totul deosebită, precum Vatra Dornei, Cîmpulung Moldovenesc şi Gura Humorului. Anul acesta, rata va veni în două etape, care nu vor fi deloc uşoare”, a declarat şeful administraţiei judeţene, Gheorghe Flutur. Preşedintele Consiliului Judeţean a dat ca exemplu municipiul Cîmpulung Moldovenesc care are de plătit rate şi dobânzi de aproximativ 5 milioane de lei. „Situaţia va fi destul de complicată şi, de aceea, ne batem şi încercăm şi noi să-i ajutăm, în continuare, Dar şi ei trebuie să se lupte, să-şi caute şi alte surse de venit”, a precizat preşedintele administraţiei judeţene, Gheorghe Flutur. Consiliul Judeţean, în baza împuternicirilor date de  cele 61 de unităţi administrativ-teritoriale asociate, administrează împrumutul extern de 86,3 milioane de euro, contractat de la Deustche Bank AG London în vederea realizării obiectivelor de investiţii din  cadrul Programului „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”. Scadenţele de plată pentru rata de capital şi dobândă, în perioada 2011-2030, sunt 26 martie şi 26 septembrie a fiecărui an calendaristic. La finele lui octombrie 2011, creditul rămas de rambursat era de 79,9 milioane de euro, valoarea dobânzilor achitate ridicându-se la 39,9 milioane de  lei.