12 ianuarie 2012


În era informaţiei,
Angajatorii suceveni nu apelează la mijloacele on line de transmitere a datelor
Agenţii economici suceveni sunt reticenţi la tehnica modernă, în ciuda faptului că au la dispoziţie posibilitatea transmiterii on line a informaţiei, preferând-o pe cea a prezentării datelor pe suport electronic la Inspectoratul Teritorial de Muncă. „Mulţi dintre ei aleg să vină la ITM cu dischete. Nu este o metodă chiar modernă, fiind mult mai uşor ca transmiterea datelor să se facă de acasă, din faţa calculatorului. Unii ori nu ştiu cum, nu au calculator  sau operatori ori, pur şi simplu nu vor, de aceea au şi posibilitatea  de a se prezenta personal la ITM, iar noi suntem obligaţi să le venim în întâmpinare. Însă avem o rugăminte: nu mai recomandăm discheta, ci memorii magnetice de tip USB, pentru că, pe lângă faptul că metoda este învechită, nu este garantată nici siguranţa datelor, pentru că suportul în cauză se deteriorează foarte uşor”, a explicat Ionuţ Radu Creţuleac, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă,  adăugând că există încă destul de mulţi angajatori care preferă să se prezinte direct la lucrătorii specializaţi ai ITM, inclusiv la cei de la punctele de lucru din Cîmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei. Pe de altă parte, prin această din urmă metodă îi lasă pe agenţii economici fără varianta eschivării de la îndeplinirea obligaţiilor legale, mai ales că amenzile pentru necompletarea Registrului de Evidenţă Electronică a Salariaţilor(REVISAL) sunt destul de piperate. „Există şi angajatori care au încheiate contracte şi nu sunt transmise în REVISAL, fapt care reprezintă contravenţie sancţionată cu amendă de la 10.000 la 20.000 de lei, la fel ca şi cea pentru munca la negru”, a precizat inspectorul şef Ionuţ Radu Creţuleac. Reamintim că Hotărârea Guvernului nr. 500/2011, care abrogă vechile normative, prevede completarea, în REVISAL, a unor rubrici noi cu privire la salarii şi sporuri. Deoarece operatorii economici nu s-au conformat, s-a dat o derogare de la expirarea termenului de 90 de zile de la intrarea în vigoare(1 august 2011), acordându-se o prelungire până la 15 decembrie, dată până la care angajatorii erau obligaţi să actualizeze datele din REVISAL, completând şi noile „câmpuri”.