Suceava ar putea fi primul oraş
din Europa cu parc integral de autobuze electrice
·
"Aceste autobuze sunt scumpe, de aceea le vom aducem
integral pe bani europeni", precizează edilul-şef Ion
Lungu.
·
Cu autobuzul electric adus în probe, costul a fost de 0,55 de lei pe km, comparativ cu
cel înregistrat în cazul folosirii motorinei,
de 2,7 lei pe km.
În viitorul apropiat, pe străzile din municipiul
Suceava ar putea circula doar autobuze alimentate cu energie electrică,
administraţia locală pregătind un proiect pentru accesarea de finanţare
europeană disponibilă în noua programare 2014-2020. Noul parc ar veni să scoată
de pe traseu cele peste 30 de autobuze pe motorină, care deja şi-au depăşit durata
normală de utilizare. Şeful executivului
sucevean opinează că promovarea acestui tip de transport este un element
de noutate inclusiv în ţările dezvoltate, în care administraţiile publice şi
firmele operatoare sunt abia la început de drum din acest punct de vedere. Primarul
Ion Lungu susţine că în capitalele şi marile oraşe europene ale Europei autobuzele
clasice au fost înlocuite doar parţial cu mijloace de transport electrice,
Suceava fiind singurul oraş din ţară care, alături de alte mari localităţi
europene, a semnat memoradumul de la Lisabona. "Aceste autobuze sunt
scumpe, de aceea le vom aducem integral pe bani europeni. Acest lucru sper să
se întâmple cât mai repede, pe 5 iunie urmând a fi semnat acordul de finanţare
pe Programul Operaţional Regional, după care vom putea demara efectiv acest
proiect", relevă ocupantul
fotoliului administrativ din Areni.
·
Pentru o autonomie mai mare, nu este exclusă
achiziţionare de autobuze hibride.
Lungu consideră că transportul intraurban de călători cu autobuze
alimentate cu energie electrică este unul eficient, convingerea formându-şi-o
după ce, săptămâna trecută, un asemenea autovehicul, oferit de o firmă din
ţară, a fost în probe în Suceava. În 5 zile, pe cele 3 linii ale societăţii de
transport local TPL, autobuzul a parcurs 705 km, adică o medie de circa 142 km
pe zi. În perioada în care sucevenii s-au putut plimba gratis, consumaţi au
fost 820 kw, cu un cost de 0,55 de lei pe km, comparativ cu cel înregistrat în
cazul folosirii motorinei, de 2,7 lei pe
km. "Este clar că este de aproape 5 ori mai ieftin transportul electric
decât cel pe motorină", a iterat primarul Sucevei, Ion Lungu,
menţionând că, pentru o autonomie mai mare, nu este exclusă achiziţionare de
autobuze hibride.