27 mai 2015


Suceava ar putea fi primul oraş din Europa cu parc integral de autobuze electrice
·        "Aceste autobuze sunt scumpe, de aceea le vom aducem integral pe bani europeni", precizează edilul-şef Ion Lungu.
·        Cu autobuzul electric adus în probe, costul  a fost de 0,55 de lei pe km, comparativ cu cel înregistrat în cazul folosirii motorinei,  de 2,7 lei pe km.
În viitorul apropiat, pe străzile din municipiul Suceava ar putea circula doar autobuze alimentate cu energie electrică, administraţia locală pregătind un proiect pentru accesarea de finanţare europeană disponibilă în noua programare 2014-2020. Noul parc ar veni să scoată de pe traseu cele peste 30 de autobuze pe motorină, care deja şi-au depăşit durata normală de utilizare. Şeful executivului  sucevean opinează că promovarea acestui tip de transport este un element de noutate inclusiv în ţările dezvoltate, în care administraţiile publice şi firmele operatoare sunt abia la început de drum din acest punct de vedere. Primarul Ion Lungu susţine că în capitalele şi marile oraşe europene ale Europei autobuzele clasice au fost înlocuite doar parţial cu mijloace de transport electrice, Suceava fiind singurul oraş din ţară care, alături de alte mari localităţi europene, a semnat memoradumul de la Lisabona. "Aceste autobuze sunt scumpe, de aceea le vom aducem integral pe bani europeni. Acest lucru sper să se întâmple cât mai repede, pe 5 iunie urmând a fi semnat acordul de finanţare pe Programul Operaţional Regional, după care vom putea demara efectiv acest proiect",  relevă ocupantul fotoliului administrativ din Areni.
·        Pentru o autonomie mai mare, nu este exclusă achiziţionare de autobuze hibride.    
Lungu consideră că transportul intraurban de călători cu autobuze alimentate cu energie electrică este unul eficient, convingerea formându-şi-o după ce, săptămâna trecută, un asemenea autovehicul, oferit de o firmă din ţară, a fost în probe în Suceava. În 5 zile, pe cele 3 linii ale societăţii de transport local TPL, autobuzul a parcurs 705 km, adică o medie de circa 142 km pe zi. În perioada în care sucevenii s-au putut plimba gratis, consumaţi au fost 820 kw, cu un cost de 0,55 de lei pe km, comparativ cu cel înregistrat în cazul folosirii motorinei,  de 2,7 lei pe km. "Este clar că este de aproape 5 ori mai ieftin transportul electric decât cel pe motorină", a iterat primarul Sucevei, Ion Lungu, menţionând că, pentru o autonomie mai mare, nu este exclusă achiziţionare de autobuze hibride.