11 mai 2015


Defecţiunea din sistemul informatic a dat peste cap veniturile Casei de Pensii
·        Reluarea activităţii de casierie, respectiv a celei de încasare a contribuţiilor sociale, a fost reluată zilele trecute, adică la circa 5 săptămâni după sistarea operaţiunilor.
În primul trimestru al lui 2015, încasările veniturilor din contribuţiile la bugetul sucevean al asigurărilor sociale de stat nu au mai fost realizate conform planificării de la începutul anului. Aşa reliefează o informare a Casei Judeţene de Pensii Suceava, care prezintă veniturile încasate în doar două dintre lunile trimestru întâi, respectiv în ianuarie şi februarie. Cauza constă într-o defecţiune, apărută în luna martie, în sistemul informatic al instituţiei, conducerea CJP precizând, încă de la acea dată, că se fac demersuri în vederea remedierii acesteia. Conform sursei citate, la  28 februarie 2015 veniturile realizate din activitatea de achitare, de către solicitanţi, a obligaţiilor asumate prin contracte de asigurare, s-au realizat în  proporţie de 75,46%. Astfel, în intervalul 1 ianuarie-28 februarie, din totalul de 958.820 de lei, contribuţii datorate, s-au încasat numai 723.510 lei. „Din cauza unor defecţiuni tehnice ale sistemului informatic, datele furnizate sunt la nivelul lunii februarie 2015”, se arată în informarea CJP. Reamintim că, la mijlocul lunii martie, activitatea Casei Judeţene de Pensii Suceava a fost perturbată de o defecţiune intervenită în sistemul informatic de gestionare a operaţiunilor cu publicul beneficiar. De suferit a avut administrarea datelor privind contractele de asigurare socială, în principal plata-încasarea, prin intermediul casieriilor, a contribuţiilor datorate de asiguraţi. Conform conducerii CJP, stricăciunile au apărut la unul dintre serverele sistemului, procurarea de la furnizorii din străinătate şi înlocuirea echipamentelor cu pricina necesitând o perioadă îndelungată. Aşa se face că reluarea activităţii de casierie a avut loc abia zilele trecute, adică la circa 5 săptămâni după sistarea operaţiunilor.