Defecţiunea din sistemul
informatic a dat peste cap veniturile Casei de Pensii
·
Reluarea activităţii de casierie,
respectiv a celei de încasare a contribuţiilor sociale, a fost reluată zilele
trecute, adică la circa 5 săptămâni după sistarea operaţiunilor.
În primul trimestru al lui 2015, încasările veniturilor
din contribuţiile la bugetul sucevean al asigurărilor sociale de stat nu au mai
fost realizate conform planificării de la începutul anului. Aşa reliefează o
informare a Casei Judeţene de Pensii Suceava, care prezintă veniturile încasate
în doar două dintre lunile trimestru întâi, respectiv în ianuarie şi februarie.
Cauza constă într-o defecţiune, apărută în luna martie, în sistemul informatic
al instituţiei, conducerea CJP precizând, încă de la acea dată, că se fac
demersuri în vederea remedierii acesteia. Conform sursei citate, la 28 februarie 2015 veniturile realizate din
activitatea de achitare, de către solicitanţi, a obligaţiilor asumate prin contracte
de asigurare, s-au realizat în proporţie
de 75,46%. Astfel, în intervalul 1 ianuarie-28 februarie, din totalul de
958.820 de lei, contribuţii datorate, s-au încasat numai 723.510 lei. „Din
cauza unor defecţiuni tehnice ale sistemului informatic, datele furnizate sunt
la nivelul lunii februarie 2015”, se arată în informarea CJP. Reamintim că,
la mijlocul lunii martie, activitatea
Casei Judeţene de Pensii Suceava a fost perturbată de o defecţiune intervenită
în sistemul informatic de gestionare a operaţiunilor cu publicul beneficiar. De
suferit a avut administrarea datelor privind contractele de asigurare socială, în
principal plata-încasarea, prin intermediul casieriilor, a contribuţiilor
datorate de asiguraţi. Conform conducerii CJP, stricăciunile au apărut la unul
dintre serverele sistemului, procurarea de la furnizorii din străinătate şi
înlocuirea echipamentelor cu pricina necesitând o perioadă îndelungată. Aşa se
face că reluarea activităţii de casierie a avut loc abia zilele trecute, adică
la circa 5 săptămâni după sistarea operaţiunilor.