Inspectorii sanitari suceveni, controale
integrale în spitale
·
Controlorii DSP au depistat unităţi sanitare fără rezervă
de apă obligatorie şi grup electrogen pentru asigurarea continuităţii
procedurilor medicale pe durata penelor de curent.
Direcţia de Sănătate Publică
Suceava a verificat, în baza unei adrese a Ministerului Sănătăţii, respectarea
conformităţii unităţilor sanitare cu paturi şi compartimentele de
primire a urgenţelor la prevederile legale în vigoare, acţiunea desfăşurându-se
până la începutul lunii aprilie. Inspectorii sanitari suceveni au avut în vizor
61 de unităţi sanitare cu paturi, 10 controale integrale operându-se în
spitale. Verificările s-au axat inclusiv pe deşeurile periculoase, în 10 situaţii;
sterilizare şi precauţii universale (10 cazuri), infecţiile nosocomiale (10),
blocurile alimentare (9), spălătorii (8) şi ambulatorii integrate (4). Conform
unei informări a DSP, echipele care au descins la respectivele unităţi aveau să
constate că la una dintre ele nu era constituită rezerva de apă potabilă
obligatorie pentru o perioadă de 1-3 zile, iar la alta lipsea grupul electrogen
necesar asigurării funcţionării pe durata căderii reţelei de alimentare cu
energie electrică. În timpul verificărilor a reieşit necesitatea reabilitării unui
spaţiu de primire a pacienţilor, a secţiilor de terapie intensivă (ATI) şi de
îngrijiri paliative, a unui bloc alimentar şi unui laborator de radiologie.
Controlorii au constatat de asemenea, că un laborator de analize medicale nu
întrunea condiţiile de structură, circuitele funcţionale nefiind conforme, iar
un alt laborator, de această dată de radiologie, reclama măsuri de igienizare. Conform
Direcţiei de Sănătate Publică, la unităţile sanitare la care s-au constatat
nereguli au fost făcute recomandări de remediere, stabilite termene de execuţie
şi responsabilităţi. În primul trimestru al anului, inspectorii DSP au
verificat şi unităţile sanitare fără paturi, depistând abateri precum proasta colectare
primară şi depozitare intermediară a deşeurilor cu risc biologic; neafişarea protocoalelor
cu manoperele de curăţenie, dezinfecţie şi presterilizare; examene medicale
periodice nefinalizate, dar şi lipsa cursurilor obligatorii de instruire cu
privire la noţiunile fundamentale de igienă.