13 mai 2015


Inspectorii sanitari suceveni, controale integrale în spitale
·        Controlorii DSP au depistat unităţi sanitare fără rezervă de apă obligatorie şi grup electrogen pentru asigurarea continuităţii procedurilor medicale pe durata penelor de curent.    
Direcţia de Sănătate Publică Suceava a verificat, în baza unei adrese a Ministerului Sănătăţii, respectarea conformităţii unităţilor sanitare cu paturi şi compartimentele de primire a urgenţelor la prevederile legale în vigoare, acţiunea desfăşurându-se până la începutul lunii aprilie. Inspectorii sanitari suceveni au avut în vizor 61 de unităţi sanitare cu paturi, 10 controale integrale operându-se în spitale. Verificările s-au axat inclusiv pe deşeurile periculoase, în 10 situaţii; sterilizare şi precauţii universale (10 cazuri), infecţiile nosocomiale (10), blocurile alimentare (9), spălătorii (8) şi ambulatorii integrate (4). Conform unei informări a DSP, echipele care au descins la respectivele unităţi aveau să constate că la una dintre ele nu era constituită rezerva de apă potabilă obligatorie pentru o perioadă de 1-3 zile, iar la alta lipsea grupul electrogen necesar asigurării funcţionării pe durata căderii reţelei de alimentare cu energie electrică. În timpul verificărilor a reieşit necesitatea reabilitării unui spaţiu de primire a pacienţilor, a secţiilor de terapie intensivă (ATI) şi de îngrijiri paliative, a unui bloc alimentar şi unui laborator de radiologie. Controlorii au constatat de asemenea, că un laborator de analize medicale nu întrunea condiţiile de structură, circuitele funcţionale nefiind conforme, iar un alt laborator, de această dată de radiologie, reclama măsuri de igienizare. Conform Direcţiei de Sănătate Publică, la unităţile sanitare la care s-au constatat nereguli au fost făcute recomandări de remediere, stabilite termene de execuţie şi responsabilităţi. În primul trimestru al anului, inspectorii DSP au verificat şi unităţile sanitare fără paturi, depistând abateri precum proasta colectare primară şi depozitare intermediară a deşeurilor cu risc biologic; neafişarea protocoalelor cu manoperele de curăţenie, dezinfecţie şi presterilizare; examene medicale periodice nefinalizate, dar şi lipsa cursurilor obligatorii de instruire cu privire la noţiunile fundamentale de igienă.