04 mai 2015

Şefii de la Primăria Suceava se deplasează la rezolvarea sarcinilor de serviciu cu autobuzul
·        În acest sens, administraţia locală achiziţionează 30 de abonamente de la societatea de transport public local de călători TPL. 

Întrucât nu există un parc propriu de maşini, cu excepţia autoturismelor puse la dispoziţia primarului şi viceprimarilor, directorii din Primăria Suceava se deplasează, în interes de serviciu, cu autobuzul sau microbuzele maxi taxi. Pentru a veni în întâmpinarea acestora, Consiliul Local Suceava s-a aplecat asupra unei hotărâri privind achiziţionarea de abonamente de călătorie pe mijloacele de transport în comun destinate deplasărilor personalului Primăriei. „De cele mai multe ori salariaţii plătesc din bugetul propriu aceste deplasări, fără a solicita decontarea cheltuielilor, dat fiind că parcul instituţiei nu poate acoperi această nevoie de transport”, se arată iniţiativa legislativă supusă aprobării plenului deliberativului de către primarul Ion Lungu. Astfel, 30  de lucrători ai administraţiei publice locale vor primi taloane gratuite, acestea putând fi folosite pentru deplasări legate de îndeplinirea sarcinilor de serviciu. Achiziţionarea abonamentelor se va face de la societatea de Transport Public Local Suceava, la solicitarea şefilor de compartimente din cadrul Primăriei, contravaloarea acestora fiind acoperită din bugetul local. Şefii de compartimente, cu funcţii care impun deplasarea frecventă în interesul serviciului, vor prezenta note justificative cu privire la necesitatea călătoriei, în care vor specifica mijloacele de transport utilizate şi cheltuielile efectuate, însoţite de actele doveditoare, astfel încât să se poată face decontarea. „Realizarea unor atribuţii de serviciu, cum ar fi efectuarea anchetelor sociale, vizionarea stadiului de executare a unor lucrări edilitar-gospodăreşti, verificarea modului în care se realizează salubritatea menajeră sau iluminatul public se pot realiza doar prin deplasarea în teren. O altă cerinţă de transport o constituie  deplasarea în interes de serviciu a angajaţilor de la Biroul de evidenţă a persoanei, care funcţionează la Iulius Mall, precum şi ai celor de la Direcţia de Asistenţă Socială, de la sediul Primăriei din Burudujeni”, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre.