04 aprilie 2015

 Ridicarea gunoiului din Suceava, rezolvată pe ultima sută
·        Neorganizând licitaţia la timp şi riscând să rămână fără operator de salubritate, autorităţile locale au hotărât a atribuirea serviciului prin negociere directă, pe o perioadă de minim 2 luni.     
·        În ciuda faptului că este viceprimar şi are atribuţii pe latura de salubritate, Ovidiu Doroftei  a acuzat executivul de inacţiune, punând demersul sub semnul „ilegalităţii”. 
În şedinţă de îndată, Consiliul Local a supus dezbaterilor proiectul de hotărâre privind aprobarea negocierii fără publicare prealabilă a unui anunţ de participare pentru desfăşurarea activităţii serviciului public de salubritate menajeră din municipiul Suceava. Urgenţa vine pe fondul expirării, pe 17 aprilie 2015, a contractului de concesionare în curs a serviciului procedura pentru noua delegare a acestuia fiind mult întârziată.   Autorităţile locale se justifică prin aceea că elaborarea studiului de fezabilitate şi caietului de sarcini a necesitat un volum mare de muncă, mai ales că au trebuit identificate cel 145 de amplasamente pentru amenajarea platformelor subterane de deşeuri şi întocmite planurile de situaţii aferente. „Toate acestea au dus la întârzierea proiectului de hotărâre privind delegarea serviciului public de salubritate stradală, studiului de oportunitate, caietului de sarcini pentru organizarea şi licitaţiei publice deschise, contractului de delegare, precum şi a publicării întregii documentaţii în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP)”, se arată în raportul la proiectul de hotărâre, în care se mai precizează că, deoarece activitatea de salubritate nu poate fi întreruptă, în aceste condiţii „este necesară încredinţarea acesteia unui operator, în condiţiile legii, respectiv prin negociere publică fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare”. Pe de altă parte, prevederile legale în vigoare stipulează că prelungirea contractului de salubritate se poate face doar cu 6 luni înainte se expirarea acestuia, de aceea, de pe 18 aprilie,  actualul operator, Rosal Grup Bucureşti, nu se mai poate ocupa de adunarea şi transportul în rampă a deşeurilor. Consilierul Local PNL, Ovidiu Doroftei, a criticat faptul că procedura licitaţiei nu a fost  declanşată din timp, astfel încât să nu se ajungă în situaţia de faţă. În ciuda faptului că este viceprimar şi are atrbuţii pe latura de salubritate, invocând inacţiunea, Doroftei a pus demersul executivului sub semnul „ilegalităţii”.             

Deoarece legea impune ca procedura negocierii directe să se desfăşoare cu minim 3 participanţi, invitate să participe vor fi toate firmele care au cumpărat  caiete de sarcini pentru licitaţia  de delegare a serviciului  de salubritate stradală, activitate adjudecată în toamna anului trecut de Diasil Service. În cele din urmă, prevalându-se de aceea că deşeurile trebuie obligatoriu ridicate din oraş, consilierii au dat vot favorabil proiectului de hotărâre. Reamintim că, în şedinţa ordinară de la finele lunii martie, deliberativul sucevean a aprobat delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului public de salubritate menajeră, studiul de fundamentare, caietul de sarcini şi contractul de delegare aferente. Noul contract se va parafa pe o perioadă de 12 ani, cel vechi, semnat de Primărie cu Rosal Grup Bucureşti, expirând după 8 ani de desfăşurare. Conform caietului de sarcini, noul operator se obligă la amenajarea, în două etape, a minim 145 de platforme subterane de colectare a deşeurilor menajere. De asemenea, noul operator se obligă şi la construirea a 30 de puncte supraterane de colectare a deşeurilor reciclabile pentru populaţie, plasate în zonele aglomerate şi cele comerciale. Totodată, în termen de 6 luni de la semnarea contractului de concesiune, va fi achiziţionată o instalaţie pentru procesarea deşeurilor vegetale şi lemnoase colectate în aria administrativă a municipiului Suceava.  Nu în cele din urmă, montate vor fi de noi 500 de coşuri de gunoi stradale şi va fi amenajat un loc de joacă pentru copii.