20 aprilie 2015

Marea asfaltare
·        În reparaţii intră 200 de artere, pe 100 dintre ele urmând a fi turnate covoare asfaltice.

Începând de luni, în municipiul Suceava a demarat campania de asfaltare pe anul 2015, a anunţat primarul Ion Lungu. Potrivit edilului-şef sucevean, în acest an reparaţii se vor face pe 200 de artere, pe 100 dintre acestea urmând a fi turnate covoare asfaltice.  Cele mai cunoscute  străzi care vor  avea parte de un strat nou şi consistent de bitum sunt „Mărăşeşti”, „Zamca”, „Nicolae Iorga”, „Aron Pumnu”, „Biruinţei”, „22 Decembrie”, „Gheorghe Doja” şi „Ştrandului”. Primul gospodar al reşedinţei de judeţ spune că programul este unul ambiţios şi că, în acest sens, deja a avut mai multe întrevederi cu reprezentanţii prestatorului de întreţinere şi reparare a infrastructurii rutiere.  „A demarat programul de mare asfaltare a celor 100 de străzi. Am avut întâlniri cu constructorii şi vom începe aceste lucrări de reparaţii pe mai multe străzi, pe unele urmând a fi turnate covoare asfaltice în totalitate, iar în alte locuri, covoare asfaltice parţiale. Din acest moment, şi până în luna octombrie, este mult de asfaltat. Sperăm ca vremea să ţină cu noi, să putem face lucrări de calitate”, a declarat şeful administraţiei locale, Ion Lungu. Pe de altă parte, Primăria municipiului Suceava desfăşoară demersuri de scoatere la licitaţie serviciului de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii rutiere. Contractul încheiat cu actualul prestator expiră la jumătatea anului, iar în cazul în care nu este desemnat un nou operator, reşedinţa de judeţ ar putea rămâne cu carosabilul nereparat. În prezent, prestatorul serviciului este asociaţia de firme SUCT, Florconstruct şi Con Bucovina. Obiectul contractului îl constituie executarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a străzilor, în vederea menţinerii parametrilor geometrici a suprafeţelor carosabilului şi îmbunătăţirii condiţiilor de desfăşurare a traficului rutier din municipiul Suceava. Contractul în valoare de 28 de milioane de lei a fost semnat pentru o perioadă de 2 ani, şi nu de 1 an ca în perioada precedentă, în aşa fel încât Primăria să-şi poată face şi aplica o strategiei în domeniu.