> Sistemul electronic de ordonare
şi dirijare este implementat în premieră naţională, iar în funcţie de
satisfacţia publicului, noua modalitate de lucru ar putea fi extinsă la nivelul
întregii ţări
> Beneficiarii CJP îşi iau
bonuri de ordine de la automat, sunt dirijaţi la mese cu formulare, pixuri şi
apă de băut, după care, prin difuzoare, sunt îndrumaţi la ghişeul la care au
treabă
Casa Judeţeană de Pensii Suceava
implementează Sistemul electronic de ordonare şi dirijare. Este vorba despre o
interfaţă prietenoasă, un automat de eliberare de bonuri de ordine, în conformitate
cu problematica solicitanţilor, respectiv cu specializarea compartimentelor
CJP. Instituţia suceveană are 14 ghişee de lucru cu beneficiarii serviciilor, acestea
axate fiind pe „Relaţii plăţi pensii”, „Ajutoare
de deces”, „Relaţii pensii”, „Pensii internaţionale”, „Eliberare de documente
”, „Contracte de asigurare”, „Formulare de negaţie”, „Registratură”, „Casierie”
şi „Bilete de tratament”. Pentru
început, până la dobândirea rutinei, doi angajaţi ai Casei îi asistă pe oameni la
obţineres tichetului de rigoare, după care aceştia sunt dirijaţi la mesele de
aşteptare, dotate cu formulare, instrumente de scris, dar şi cu apă de băut. Sistemul
include şi instalaţie audio-video, pensionarii fiind îndrumaţi prin difuzoare înspre
ghişeul la care trebuie să se prezinte, potrivit numărului de pe tichetul
eliberat de automatul de la intrare. Directorul executiv Constantin Boliacu spune
că scopul introducerii noului sistem electronic de ordonare şi dirijare este „creşterea
calităţii serviciilor”, inclusiv prin scurtarea timpilor de aşteptare,
respectiv a cozilor.
> „Se tinde înspre digitalizare,
iar noi ne dorim să fim în rând cu ţările civilizate” spune şeful CJP
Aceasta în condiţiile în care cei
care vin la Casa de Pensii sunt seniori, dar şi alte persoane cu diverse
afecţiuni şi necazuri. În evidenţele Casei Judeţene de Pensii Suceava figurează
aproximativ 142.000 de pensionari, în plată efectivă fiind circa 158.000 de
dosare. „Adresabilitatea” la Casa Judeţeană de Pensii Suceava este una
ridicată, media zilnică de prezentări fiind de peste 300 de persoane. În zilele
de luni ale săptămânii, precum şi în cele de sărbătoare, se ajunge chiar şi până
la 600 de solicitanţi. Implementarea Sistemului electronic de ordonare şi dirijare
este o premieră naţională, are acordul Casei Naţionale de Pensii, precum şi al altor
instituţii de competente, iar în funcţie de succesul acestuia, cât şi de satisfacţia
publicului beneficiar, noua modalitate de lucru ar putea fi extinsă în toate
casele judeţene de pensii din ţară. „Debutul este unul încurajator, cetăţenii
dau dovadă de receptivitate, sunt deschişi, chiar şi vârstnicii, care, de multe
ori, par mai conservatori în ceea ce priveşte tehnica modernă. Se tinde înspre digitalizare, iar noi ne
dorim să fim în rând cu ţările civilizate”
reliefează Constantin Boliacu, directorul executiv al Casei Judeţene de
Pensii Suceava.