Transporturile de masă
lemnoasă, prima cauză de deteriorării drumurilor judeţene sucevene
>„Dacă nu vom limita gabaritul,
încărcătura pe osie, vom avea probleme uriaşe” evidenţiază Gheorghe Flutur,
şeful executivului judeţean, exemplificând zonele Moldoviţa, Izvoarele Sucevei
şi Putna, în care autovehiculele grele reprezintă 80% din trafic
Gheorghe Flutur,
preşedintele consiliului judeţean Suceava, va purta discuţii cu marii
transportatori din judeţul Suceava, dar nu numai cu aceştia. Demersul este
motivat de noile investiţii pregătite pentru anul 2020 la drumurile judeţene,
întrevederi pe această linie având şi cu şefii unităţilor administrativ-teritoriale
sucevene. „Ne pregătim pentru anul viitor cu noi capitole de investiţii în
domeniul infrastructuri de drumuri”, a spus
Flutur, în ultima şedinţa deliberativului judeţean, întrunire în care aleşii au
votat alocarea de fonduri pentru obiective de acest gen. Şeful executivului
judeţean a reliefat că accentul va fi pus pe limitarea încărcăturii pe osie a
autovehiculelor care transportă masă lemnoasă, transportul agabaritic reprezentând
prima cauză a deteriorării infrastructuri rutiere din anumite părţi ale
judeţului. „Sper ca, în perioada
următoare, să avem multe tronsoane care să aibă dublă destinaţie, inclusiv
pentru transporturi forestiere. Dacă nu vom limita gabaritul, încărcătura pe
osie, vom avea probleme uriaşe, fie că este vorba despre betonare sau despre asfaltare.
De aceea, în discuţiile pe care le-am avut cu primăriile, am evidenţiat acest lucru”,
a spus Flutur, dând ca exemplu zonele Moldoviţa, Izvoarele Sucevei şi Putna, în
care, în proporţie de 80% în trafic se regăsesc autovehicule mari care
transportă material lemnos. În vederea protejării infrastructurii de drumuri, marii
transportatori trebuie să se prezinte la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi
Poduri Suceava, pentru solicitarea autorizaţiei speciale de transport
agabaritic şi achitarea taxei de rigoare. Actele normative în vigoare prevăd că
societăţile specializate sunt obligate să declare şi să prezinte un grafic de eşalonare
a transportului efectuat într-un interval de 6 luni sau 1 an de zile, taxa de
autorizare aferentă onorându-se o singură dată.