30 decembrie 2019


Transporturile de masă lemnoasă, prima cauză de deteriorării drumurilor judeţene sucevene
>„Dacă nu vom limita gabaritul, încărcătura pe osie, vom avea probleme uriaşe” evidenţiază Gheorghe Flutur, şeful executivului judeţean, exemplificând zonele Moldoviţa, Izvoarele Sucevei şi Putna, în care autovehiculele grele reprezintă 80% din trafic
Gheorghe Flutur, preşedintele consiliului judeţean Suceava, va purta discuţii cu marii transportatori din judeţul Suceava, dar nu numai cu aceştia. Demersul este motivat de noile investiţii pregătite pentru anul 2020 la drumurile judeţene, întrevederi pe această linie având şi cu şefii unităţilor administrativ-teritoriale sucevene. „Ne pregătim pentru anul viitor cu noi capitole de investiţii în domeniul infrastructuri de drumuri”,  a spus Flutur, în ultima şedinţa deliberativului judeţean, întrunire în care aleşii au votat alocarea de fonduri pentru obiective de acest gen. Şeful executivului judeţean a reliefat că accentul va fi pus pe limitarea încărcăturii pe osie a autovehiculelor care transportă masă lemnoasă, transportul agabaritic reprezentând prima cauză a deteriorării infrastructuri rutiere din anumite părţi ale judeţului.  „Sper ca, în perioada următoare, să avem multe tronsoane care să aibă dublă destinaţie, inclusiv pentru transporturi forestiere. Dacă nu vom limita gabaritul, încărcătura pe osie, vom avea probleme uriaşe, fie că este vorba despre betonare sau despre asfaltare. De aceea, în discuţiile pe care le-am avut cu primăriile, am evidenţiat acest lucru”, a spus Flutur, dând ca exemplu zonele Moldoviţa, Izvoarele Sucevei şi Putna, în care, în proporţie de 80% în trafic se regăsesc autovehicule mari care transportă material lemnos. În vederea protejării infrastructurii de drumuri, marii transportatori trebuie să se prezinte la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri Suceava, pentru solicitarea autorizaţiei speciale de transport agabaritic şi achitarea taxei de rigoare. Actele normative în vigoare prevăd că societăţile specializate sunt obligate să declare şi să prezinte un grafic de eşalonare a transportului efectuat într-un interval de 6 luni sau 1 an de zile, taxa de autorizare aferentă onorându-se o singură dată.