03 decembrie 2019


Angajaţii firmei de transport local TPL ar putea avea parte de majorări  salariale
>„Ar mai putea fi majorate salariile de la TPL, care, într-adevăr sunt mici”, a explicat primarul Ion Lungu, menţionând că sursa o constituie chiria care nu mai trebuie achitată către TASA  
Angajaţii societăţii comerciale Transport Public Local vor primi  salarii majorate. Anunţul a fost făcut de primarul Ion Lungu, cu prilejul aprobării, în Consiliul Local, a proiectului de rectificare a bugetului de venituri şi cheltuieli al TPL. Şeful municipalităţii sucevene a recunoscut că, în cadrul serviciilor administraţiei publice locale, respectivii lucrători au printre cele mai mici salarii. Edilul-şef spune că, în acest an, Primăria a susţinut construirea platformei betonate pentru parcarea noilor autobuze electrice, achitată fiind şi subvenţia acoperitoare a diferenţei de  dintre tarifele pentru călători pe mijloacele de transport în comun. „Am fost la faţa locului, am avut discuţii, şi am mai dat nişte bani de la Primărie. La TPL au o problemă delicată, însă, în acest an, am făcut eforturi deosebite pentru TPL. Am cumpărat activele din curtea societăţii, pe care le-am plătit în totalitate, şi am finanţat construirea platformei pentru Divizia electrică” a spus edilul-şef sucevean. Recent, şeful executivului municipal a avut o analiză, împreună cu conducerea TPL, membrii Consiliului de Administraţie şi reprezentanţii sindicatului, concluzia fiind că majorarea salarială ar putea fi suportată din suma care, lunar, era achitată către firma de Transporturi Auto SA, pentru unele imobile folosite de TPL. „Mult a fost, puţin mai este, pentru a avea şi salarii decente. Am mai găsit unele posibilităţi, iar una dintre acestea este aceea că nu mai este plătită chirie pentru bunurile TASA. Deoarece le-am cumpărat, banii de chirie au rămas. Astfel, ar mai putea fi majorate salariile de la TPL, care, într-adevăr sunt mici”, a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei. Primăria a cumpărat de la TASA unele “clădiri-construcţii speciale” care au fost în proprietatea societăţii comerciale Transport Public şi Servicii (TPS) Suceava, a cărei moştenitoare este actuala societate comercială Transport Public Local (TPL). Comisia de negociere a CL, evaluatorul, reprezentanţii TPL şi cei ai vânzătorului, au stabilit preţul cumpărare la 460.000 de euro. Înstrăinarea activelor s-a petrecut în anul 2005, când Atlassib Sibiu, prin TASA Suceava, câştiga licitaţia organizată de Direcţia Generală a Finanţelor Publice pentru executarea silită a TPS.