05 aprilie 2017

Salvarea transportului în comun de călători vine cu autobuzele electrice
·        "O să ne mai chinuim 1 an de zile, dar aceasta este singura modalitate de a face eficientă TPL", susţine edilul şef Ion Lungu.

Salvarea societăţii de transport public de călători este aşteptată de la dotarea parcului TPL cu mijloace transport electrice.   "Sunt mari probleme la TPL, şi pe care le cunosc exact. Singura şansă ca de eficientizare a societăţii de transport public local este achiziţionarea de autobuze electrice", a spus primarul urbei reşedinţă de judeţ.  Potrivit şeful municipalităţii, prin renunţarea la actualele mijloace de transport în comun cheltuielile cu combustibilii vor scădea de 7 ori. Aceasta în condiţiile în care tarifele la bilete şi abonamente nu mai pot fi majorate, iar numărul de călători rămâne relativ acelaşi. "Astăzi, principala cheltuială la TPL este cea cu motorina. Sigur, şi bateriile autobuzelor electrice sunt foarte scumpe, însă accesând fonduri europene, efortul municipalităţii este foarte redus, respectiv de 2% din total", a precizat Ion Lungu.   Recent un operator a pus la dispoziţia TPL un autobuz electric, iar în urma testării în trafic, timp de săptămână, concluziile au fost pozitive, încurajatoare, "că autobuzele de acest tip sunt compatibile cu municipiul Suceava".  Primăria municipiului Suceava pregăteşte documentaţia suport a cererii de finanţare pentru o finanţare nerambursabilă din partea Uniunii Europene, în cadrul Proiectului „Sistem integrat de transport ecologic în municipiul Suceava”, vizată fiind achiziţionarea a 40 de autobuze electrice. "O să ne mai chinuim 1 an de zile, dar aceasta este singura modalitate de a face eficientă TPL. Tarifele nu mai pot fi crescute, iar oamenii circulă şi nu prea cu mijloacele de transport în comun, preferând propriile maşini", relevă Ion Lungu primarul Sucevei. În municipiul Suceava, serviciul de transport public de persoane este prestat de 4 operatori privaţi deţinători de microbuze, respectiv de Trans DMV Europa, Sory&Nel, Euro Tip şi Family,  cât şi de către TPL, care are 33 de autobuze de mare capacitate şi 12 autobuze cu capacitate redusă. Contractele cu prestatorii particulari, prelungite prima dată în iunie 2016, expiră 31 decembrie 2017, iar aceştia urmează a fi scoşi de pe trasee.