19 martie 2014

Infrastructură rutieră comunală şi judeţeană, şanse de modernizare prin proiecte ale „Zonei Metropolitane”     
·        Studiul de dezvoltare durabilă a acesteia prevede şi atragerea de fonduri pentru investiţii în alimentări cu apă, canalizare, infrastructură şcolară şi culturală, iluminat public local şi în transportul local intra-zonal în comun de călători.

Mâine, are loc şedinţa Comitetului Director al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară  „Zona Metropolitană” Suceava, prilej cu care va fi aprobat studiul de  dezvoltare durabilă a acestei zone, a anunţat ieri, preşedintele structurii, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, subliniind că, ulterior, documentaţia urmează a fi supusă şi aprobării Consiliului de Administraţie. Edilul-şef  sucevean spune că, printre proiectele importante de dezvoltare, sunt cele referitoare la infrastructură, în sine cele care vizează drumurile judeţene, drumurile comunale, dar şi cea de a doua rută ocolitoare a reşedinţei de judeţ, ce în varianta sud-est. Astfel, proiectul noului inel de ocolire a Sucevei, dinspre Fălticeni, include localităţile Bosanci, Ipoteşti, Tişăuţi şi Salcea, cu ieşire înspre Botoşani. Drumurile judeţene prinse în proiect sunt cele aferente traseelor Suceava-Mitocu Dragomirnei-Mitocaş-Adâncata-Hînţeşti-Siminicea; Suceava-Feteşti-Grigoreşti-Siminicea; Suceava-Lisaura-Ipoteşti-Bosanci-Securiceni-Luncuşoara-Ruşi Mănăstioara-Vereşti şi Frumoasa-Vornicenii Mari. În cadrul studiului sunt parte şi drumuri de anvergură mai mică, unele comunale, cum  ar fi cele de pe rutele Salcea-Aeroport-Siminicea şi Dumbrăveni-Bursuceni-Corocăieşti-Hancea-Vereşti. „Sunt drumuri abordate şi propuse împreună cu primarii, fiecare dintre ei dorindu-şi ca pentru acestea să fie prevăzute lucrări de modernizare. Sunt rute care unesc mai multe localităţi,  fie că discutăm de comune, sau care includ oraşul Salcea, chiar şi municipiul Suceava. Propunerile sunt pertinente, necesare şi, în continuare, vom vedea care sunt posibilităţile de finanţare. Dacă ne gândim la faptul că noua strategie europeană se va aproba până în anul 2020, există şanse considerabile pentru promovarea acestor proiecte”, a declarat primarul Sucevei.  Ion Lungu precizează, de asemenea, că studiul de  dezvoltare durabilă  a „Zonei metropolitane” prevede dezvoltarea de proiecte privind infrastructura de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi cele de infrastructură şcolară şi culturală, dar şi reţelele de iluminat public local şi transportul local intra-zonal în comun de călători.  Din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitana” Suceava au făcut parte, iniţial, municipiul Suceava, oraşul Salcea şi comunele Adîncata, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuţi şi Bosanci, în aprilie 2013, intrând Vereşti, Siminicea şi Stroieşti, iar în ultimul val, cel din iunie, anul trecut, Dumbrăveni, Hînţeşti şi Udeşti. Zona Metropolitană se întinde pe o rază de aproximativ 20 km în jurul municipiului reşedinţă de judeţ, are aproape 200.000 de locuitori.