Infrastructură rutieră comunală şi judeţeană, şanse de
modernizare prin proiecte ale „Zonei Metropolitane”
·
Studiul de dezvoltare
durabilă a acesteia prevede şi atragerea de fonduri pentru investiţii în alimentări
cu apă, canalizare, infrastructură şcolară şi culturală, iluminat public local
şi în transportul local intra-zonal în comun de călători.
Mâine, are loc şedinţa Comitetului Director al Asociaţiei
de Dezvoltare Intercomunitară „Zona
Metropolitană” Suceava, prilej cu care va fi aprobat studiul de dezvoltare durabilă a acestei zone, a anunţat
ieri, preşedintele structurii, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu,
subliniind că, ulterior, documentaţia urmează a fi supusă şi aprobării
Consiliului de Administraţie. Edilul-şef sucevean spune că, printre proiectele
importante de dezvoltare, sunt cele referitoare la infrastructură, în sine cele
care vizează drumurile judeţene, drumurile comunale, dar şi cea de a doua rută
ocolitoare a reşedinţei de judeţ, ce în varianta sud-est. Astfel, proiectul noului
inel de ocolire a Sucevei, dinspre Fălticeni, include localităţile Bosanci, Ipoteşti,
Tişăuţi şi Salcea, cu ieşire înspre Botoşani. Drumurile judeţene prinse în
proiect sunt cele aferente traseelor Suceava-Mitocu Dragomirnei-Mitocaş-Adâncata-Hînţeşti-Siminicea;
Suceava-Feteşti-Grigoreşti-Siminicea; Suceava-Lisaura-Ipoteşti-Bosanci-Securiceni-Luncuşoara-Ruşi
Mănăstioara-Vereşti şi Frumoasa-Vornicenii Mari. În cadrul studiului sunt parte
şi drumuri de anvergură mai mică, unele comunale, cum ar fi cele de pe rutele Salcea-Aeroport-Siminicea
şi Dumbrăveni-Bursuceni-Corocăieşti-Hancea-Vereşti. „Sunt drumuri
abordate şi propuse împreună cu primarii, fiecare dintre ei dorindu-şi ca
pentru acestea să fie prevăzute lucrări de modernizare. Sunt rute care unesc
mai multe localităţi, fie că discutăm de
comune, sau care includ oraşul Salcea, chiar şi municipiul Suceava. Propunerile
sunt pertinente, necesare şi, în continuare, vom vedea care sunt posibilităţile
de finanţare. Dacă ne gândim la faptul că noua strategie europeană se va aproba
până în anul 2020, există şanse considerabile pentru promovarea acestor
proiecte”, a declarat primarul Sucevei. Ion Lungu precizează, de asemenea, că studiul
de dezvoltare durabilă a „Zonei metropolitane” prevede dezvoltarea de
proiecte privind infrastructura de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi
cele de infrastructură şcolară şi culturală, dar şi reţelele de iluminat public
local şi transportul local intra-zonal în comun de călători. Din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară
„Zona Metropolitana” Suceava au făcut parte, iniţial, municipiul Suceava,
oraşul Salcea şi comunele Adîncata, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara,
Pătrăuţi şi Bosanci, în aprilie 2013, intrând Vereşti, Siminicea şi Stroieşti,
iar în ultimul val, cel din iunie, anul trecut, Dumbrăveni, Hînţeşti şi Udeşti.
Zona Metropolitană se întinde pe o rază de aproximativ 20 km în jurul
municipiului reşedinţă de judeţ, are aproape 200.000 de locuitori.