Anul trecut
Cu peste 70 la sută mai mulţi suceveni angajaţi
·
Cel mai puţin căutaţi
sunt aspiranţii care au depăşit vârsta de 45 de ani, iar cei mai preferaţi au
fost lucrătorii cu studii gimnaziale
Peste 22.300 de suceveni şi-au găsit un loc de muncă în
2011, arată un raport al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă
Suceava, conform căruia numărul încadraţilor a fost cu 9.275 de persoane, adică cu 71%, mai mare faţă
de un an în urmă. Dintre cele 22.328
de persoane ocupate, 17.837,
respectiv 79,8%, s-au încadrat prin
acordarea serviciului de mediere a
muncii, în timp ce alţi 279 de
suceveni, reprezentând 1,2% din
totalul ocupaţilor în 2011, au avut acces la o slujbă graţie cursurilor de
iniţiere, calificare, recalificare sau specializare. Potrivit directorului
executiv Aurelia Focşa, consultanţa şi
asistenţa pentru începerea unei activităţi independente a dus la
angajarea a 13 persoane, iar prin acordarea alocaţiei pentru şomerii care se încadrează
înainte de expirarea perioadei legale de indemnizare, absorbiţi pe piaţa
muncii au fost 265 de şomeri. Ca
urmare a acordării primei de încadrare, au avut acces la un job 62 de absolvenţi, stimulentul pentru şomerii care se
încadrează într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km de
domiciliu ducând la ocuparea a 28 de
persoane. După mediul de provenienţă, 11.025 de angajaţi sunt din mediul urban,
iar 11.303 de la sate. Un număr 14.436 de bărbaţi au fost integraţi pe piaţa
muncii, unul aproape dublu, comparativ cu cel al femeilor angajate, de 7.892. Pe
categorii de vârstă, cel mai puţin căutaţi sunt sucevenii care au depăşit
vârsta de 45 de ani, doar 4.301 dintre aceştia intrând, anul trecut, în câmpul
muncii. În funcţie de pregătire, preferaţi au fost lucrătorii cu studii
gimnaziale, încadraţi fiind 6.775 dintre
aceştia. În schimb, doar 1945 de absolvenţi de studii superioare au avut o
şansă de angajare, pe ultimul loc situându-se candidaţii cu studii postliceale(308
angajări). Anul trecut au mai fost angajaţi 47 de romi şi 21 de persoane cu
handicap.