10 noiembrie 2010

Pilonul de la podul de peste Suceava nu va fi reparat în termenul asumat
• Constructorii nici măcar nu au terminat de deviat cursul apei, prima etapă de recuperare a obiectivului din preajma Bazarului trebuind a fi încheiată la finele acestei luni
Administraţia locală suceveană cere constructorului SCCF Group Colas şi proiectantului IPTANA Bucureşti să intensifice intervenţiile de salvare a podului rutier de peste Suceava. Un pilon este puternic afectat de viiturile din 2010 şi 2008 şi, în ciuda faptului că firma constructoare trebuia deja să elibereze de apă baza acestuia, operaţiunea încă nu a fost concretizată. „Am avut o discuţie cu conducerea SCCF, căreia i-am cerut să accelereze ritmul. Mi s-a promis că, în câteva zile, se va devia cursul râului Suceava, pentru că trebuie făcute câteva foraje geotehnice în zonă, inclusiv la pilonul fisurat. De asemenea, am solicitat, inclusiv firmei de proiectare IPTANA, să fie urgentate lucrările, astfel încât, în această lună, să fie finalizate, în mare, intervenţiile de reparare a pilonului avariat. Avantajul nostru este că şi vremea ţine, deocamdată, cu noi, dar cursul apei nu este încă deviat, aşa cum s-au angajat constructorii, cu termen începutul acestei săptămâni” a declarat ocupantul fotoliului din Areni. Edilul şef şi-a exprimat speranţa că prima etapă a intervenţiilor de salvare a podului va fi totuşi încheiată la finele lunii în curs, aşa cum s-a stabilit anterior. Dl. Lungu susţine că, dacă prestatorii nu se vor ţine de cuvânt, execuţia va putea fi prelungită şi în luna decembrie. „Se poate lucra şi în perioada rece, dar noi vom forţa ca lucrările să fie făcute, în cea mai mare parte, în această lună”, a încheiat şeful executivului municipal, Ion Lungu. A doua etapă a lucrărilor este prevăzută a demara după desprimăvărare, aceasta incluzând, printre altele, consolidarea infrastructurii superioare şi alinierea la calea de rulare a porţiunii înconvoiate a podului. Deoarece stratul căii rutiere şi trotuarul vor fi decopertate, până la încheierea execuţiei circulaţia auto se va desfăşura doar pe două dintre cele patru benzi. În momentul de faţă, autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone sunt orientate pe variante ocolitoare, adică pe străzile „Traian Vuia” şi „Gheorghe Doja”.