03 noiembrie 2010

Legea PD-L a educaţiei, un act normativ profund anti-naţional

• Românii din lume nu se bucură de aceeaşi discriminare pozitivă de care au parte minorităţile din ţara a noastră, spune Gheorghe Acatrinei
Organizaţia judeţeană a PRM Suceava salută decizia Curţii Constituţionale de a declara drept neconstituţională angajarea răspunderii Guvernului pe noua Lege a educaţiei. Preşedintele judeţean al Partidului România Mare, Gheorghe Acatrinei, spune că, totuşi, îngrijorător este faptul că 4 dintre judecătorii înaltului for constituţional au fost favorabili angajării. „Aceasta ştiut fiind faptul că demersul guvernamental anterior a avut aceeaşi soartă, lucru care reliefează lipsa unei practici judiciare de specialitate”, relevă liderul peremist. Dl. Acatrinei este de părere că, în forma propusă înspre angajarea răspunderii, proiectul Legii învăţământului este unul profund anti-românesc. Ex-senatorul PRM de Suceava face această afirmaţie în contextul în care elevilor unguri li se rezerva dreptul şi obligaţia de a studia geografia şi istoria României în limba maternă. „maghiara devenind, astfel, a doua limbă oficială în stat”. Gheorghe Acatrinei relevă că România are comunităţi etnice în ţările vecine, precum şi aşezări de co-naţionali peste tot în lume, şi că acestea nu se bucură de aceeaşi discriminare pozitivă de care au parte minorităţile din ţara a noastră. „Actualii guvernanţi nu au învăţat nimic din avizul negativ anterior al Curţii Constituţionale, greşeala fiind una de neiertat, din moment ce în fruntea guvernului avem pe Emil Boc, profesor de drept constituţional. Astfel, a fost dat peste cap trocul dintre PD-L şi UDMR, această din urmă asociaţie politică, în schimbul susţinerii cu voturi a cabinetului Boc, urmărind obţinerea de drepturi exclusiv de natură etnică, mergând până la separarea teritorială”, relevă fostul parlamentar. Preşedintele filialei sucevene a PRM Suceava crede că dezbaterile pe marginea Legii educaţiei cu toţi responsabilii implicaţi – care până acum au lipsit – va avea ca rezultat un act normativ în beneficiul elevilor, cadrelor didactice şi întregului sistem de învăţământ. „Există personalităţi, oameni bine pregătiţi profesional care au condamnat actuala formă a Legii şi care au venit cu propuneri pertinente, de bun simţ, pentru îmbunătăţirea acesteia, în interesul tuturor celor din sistem”, a conchis Gheorghe Acatrinei.