Buget de austeritate la Primăria Suceava
· Cheltuielile cu personalul executivului şi cele administrative au fost reduse, faţă de anul trecut, cu 15 %
· Un sfert din buget se va duce pe investiţii, iar alt sfert va fi destinat cheltuielilor cu învăţământul
Consilierii locali suceveni au aprobat ieri, în şedinţă ordinară, bugetul local pe anul 2009. Acesta însumează, atât pe partea de venituri, cât şi pe cea de cheltuieli, 399,41 milioane lei(3994,1 miliarde lei vechi). Primarul Ion Lungu a ţinut să menţioneze, încă din start, că este un an al austerităţi, motiv pentru care cheltuielile cu personalul executivului şi cele administrative au fost reduse, faţă de anul trecut, cu 15 %. „Avem un buget de austeritate pe partea de autoritate executivă. La aparatul propriu al executivului municipiului Suceava bugetul este mai mic cu 15% faţă de anul trecut. Bugetul este unul de austeritate pe partea administrativă şi reprezintă 3,95% din cel al Consiliului Local”, a subliniat edilul şef. Ocupantul fotoliului din Areni a ţinut să menţioneze că un sfert din buget se va duce pe investiţii, iar alt sfert înspre cheltuielile cu învăţământul.
Astfel, vistieria bugetară municipală contează pe intrări de 60 de milioane de lei din cote defalcate pe impozitul pe venit şi 84,3 milioane de lei sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate, respectiv pentru cheltuieli de personal în învăţământ, burse destinate elevilor, drepturile însoţitorilor persoanelor cu handicap, asigurarea venitului minim garantat, finanţarea creşelor şi cea a serviciilor publice comunitare. În puşculiţa comună vor intra 5,61 milioane lei sume repartizate de Direcţia Generală a Finanţelor Publice şi 3,19 milioane lei fonduri distribuite de Consiliul Judeţean. La venituri proprii, impozitul şi taxa pe clădiri sunt estimate la 25,8 milioane de lei, dintre care 20,4 milioane de lei de la persoane juridice şi 5,4 milioane de lei de persoane fizice. Impozitul şi taxa pe terenuri ar putea aduce la buget un total de 3,43 milioane lei, dintre care 1,13 milioane lei de la persoane fizice, 2,36 milioane lei de la persoane juridice şi 38 de mii de lei din extravilan. Impozitul asupra mijloacelor de transport va avea la bugetul municipiului o contribuţie preconizată de 9,23 milioane lei, persoanele fizice contribuind cu 4,63 milioane lei, iar persoanele juridice cu 4,6 milioane lei. Taxele şi tarifele din eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare vor avea un aport de 5 milioane de lei, iar veniturile din concesiuni şi închirieri se vor ridica la 7,9 milioane lei. Printre alte surse de venit la bugetul, un loc aparte îl ocupă veniturile estimate a fi obţinute din vânzarea terenurilor de la Termica(86,3 milioane lei), precum şi cele din înstrăinarea cabinetelor medicale(5 milioane de lei). În ceea ce priveşte cheltuielile cu investiţiile, acestea vor avea parte de nu mai puţin de 225,3 milioane lei, acestea fiind finanţate atât din bugetul local, bugetul de stat, programul ISPA şi proiectul „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”, cât şi din fonduri externe. Învăţământul va avea la dispoziţie alocări de 28,12% din bugetul local, iar subvenţiile la energie termică vor consuma 25,79% din acesta. Autorităţile executive vor cheltui 4,08% din venituri; serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor-0,88%; datoria publică-3,02%; ordinea şi siguranţa publică-1,46%; sănătatea-0,13%; cultura, recrearea şi religia-3,84%; asigurările şi asistenţa socială-6,03%; locuinţele, serviciile şi dezvoltarea socială-15,04%; protecţia mediului-1,69%; acţiunile generale economice, comerciale şi de muncă-0,43%; agricultura şi silvicultura-0,01%, iar transporturile-9,48%.Bugetul de venituri şi cheltuieli şi venituri a trecut cu unanimitate de voturi, după ce au fost votate amendamente privind alocarea de fonduri de 100.000 de lei pentru reabilitarea Secţiei de pediatrie a Spitalului Judeţean şi de suplimentare de sume pentru unele ramuri sportive, prin diminuarea alocărilor la altele dintre ele.
· Cheltuielile cu personalul executivului şi cele administrative au fost reduse, faţă de anul trecut, cu 15 %
· Un sfert din buget se va duce pe investiţii, iar alt sfert va fi destinat cheltuielilor cu învăţământul
Consilierii locali suceveni au aprobat ieri, în şedinţă ordinară, bugetul local pe anul 2009. Acesta însumează, atât pe partea de venituri, cât şi pe cea de cheltuieli, 399,41 milioane lei(3994,1 miliarde lei vechi). Primarul Ion Lungu a ţinut să menţioneze, încă din start, că este un an al austerităţi, motiv pentru care cheltuielile cu personalul executivului şi cele administrative au fost reduse, faţă de anul trecut, cu 15 %. „Avem un buget de austeritate pe partea de autoritate executivă. La aparatul propriu al executivului municipiului Suceava bugetul este mai mic cu 15% faţă de anul trecut. Bugetul este unul de austeritate pe partea administrativă şi reprezintă 3,95% din cel al Consiliului Local”, a subliniat edilul şef. Ocupantul fotoliului din Areni a ţinut să menţioneze că un sfert din buget se va duce pe investiţii, iar alt sfert înspre cheltuielile cu învăţământul.
Astfel, vistieria bugetară municipală contează pe intrări de 60 de milioane de lei din cote defalcate pe impozitul pe venit şi 84,3 milioane de lei sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate, respectiv pentru cheltuieli de personal în învăţământ, burse destinate elevilor, drepturile însoţitorilor persoanelor cu handicap, asigurarea venitului minim garantat, finanţarea creşelor şi cea a serviciilor publice comunitare. În puşculiţa comună vor intra 5,61 milioane lei sume repartizate de Direcţia Generală a Finanţelor Publice şi 3,19 milioane lei fonduri distribuite de Consiliul Judeţean. La venituri proprii, impozitul şi taxa pe clădiri sunt estimate la 25,8 milioane de lei, dintre care 20,4 milioane de lei de la persoane juridice şi 5,4 milioane de lei de persoane fizice. Impozitul şi taxa pe terenuri ar putea aduce la buget un total de 3,43 milioane lei, dintre care 1,13 milioane lei de la persoane fizice, 2,36 milioane lei de la persoane juridice şi 38 de mii de lei din extravilan. Impozitul asupra mijloacelor de transport va avea la bugetul municipiului o contribuţie preconizată de 9,23 milioane lei, persoanele fizice contribuind cu 4,63 milioane lei, iar persoanele juridice cu 4,6 milioane lei. Taxele şi tarifele din eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare vor avea un aport de 5 milioane de lei, iar veniturile din concesiuni şi închirieri se vor ridica la 7,9 milioane lei. Printre alte surse de venit la bugetul, un loc aparte îl ocupă veniturile estimate a fi obţinute din vânzarea terenurilor de la Termica(86,3 milioane lei), precum şi cele din înstrăinarea cabinetelor medicale(5 milioane de lei). În ceea ce priveşte cheltuielile cu investiţiile, acestea vor avea parte de nu mai puţin de 225,3 milioane lei, acestea fiind finanţate atât din bugetul local, bugetul de stat, programul ISPA şi proiectul „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”, cât şi din fonduri externe. Învăţământul va avea la dispoziţie alocări de 28,12% din bugetul local, iar subvenţiile la energie termică vor consuma 25,79% din acesta. Autorităţile executive vor cheltui 4,08% din venituri; serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor-0,88%; datoria publică-3,02%; ordinea şi siguranţa publică-1,46%; sănătatea-0,13%; cultura, recrearea şi religia-3,84%; asigurările şi asistenţa socială-6,03%; locuinţele, serviciile şi dezvoltarea socială-15,04%; protecţia mediului-1,69%; acţiunile generale economice, comerciale şi de muncă-0,43%; agricultura şi silvicultura-0,01%, iar transporturile-9,48%.Bugetul de venituri şi cheltuieli şi venituri a trecut cu unanimitate de voturi, după ce au fost votate amendamente privind alocarea de fonduri de 100.000 de lei pentru reabilitarea Secţiei de pediatrie a Spitalului Judeţean şi de suplimentare de sume pentru unele ramuri sportive, prin diminuarea alocărilor la altele dintre ele.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu