Tentative de înşelăciuni
în numele Casei de Asigurări de Sănătate
- Falşi angajaţi ai
instituţiei informează telefonic atât asiguraţii, cât şi neasiguraţii că au de
primit sume de bani de CAS, iar pentru aceasta obligatorie ar fi transmiterea
CNP şi contului bancar
.jpg)
Casa de Asigurări de
Sănătate Suceava informează că a primit semnale potrivit cărora că unii
asiguraţi sunt apelaţi telefonic de către persoane care se prezintă drept
angajaţi a instituţiei. Acestea din urmă pretind că „trebuie să transmită apelaţilor
sume de bani de la CAS”, folosindu-se de pretext pentru a le solicita codul
numeric personal (CNP) şi conturile bancare. În aceste împrejurări, Casa Naţională
de Asigurări de Sănătate „atrage atenţia tuturor cetăţenilor să manifeste
prudenţă maximă faţă de solicitările de transmitere a unor informaţii sau documente cu
caracter personal şi/sau confidenţial”, primite telefonic ori prin alte
mijloace de comunicare la distanţă, respectiv prin e-mail, mesaje scrise etc, „aparent
în numele instituţiei sau al vreunei case de asigurări de sănătate din
subordine”. „Nici CNAS, nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu
solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informaţii referitoare la
conturi bancare, parole personale sau PIN-uri. Recomandăm ca orice îndoială faţă
de legitimitatea unei solicitări de informaţii sau documente să fie verificată
la Casa de Asigurări de Sănătate” se subliniază într-un comunicat de presă al instituţiei,
în care se menţionează că acolo unde s-au înregistrat asemenea de situaţii a
fost sesizat Inspectoratul de Poliţie Judeţean. În acelaşi timp, monitorizată este
posibila apariţie a unor noi cazuri, acestea urmând a fi comunicate autorităţilor
competente.