14 iulie 2025

 Tentative de înşelăciuni în numele Casei de Asigurări de Sănătate

  • Falşi angajaţi ai instituţiei informează telefonic atât asiguraţii, cât şi neasiguraţii că au de primit sume de bani de CAS, iar pentru aceasta obligatorie ar fi transmiterea CNP şi contului bancar

Casa de Asigurări de Sănătate Suceava informează că a primit semnale potrivit cărora că unii asiguraţi sunt apelaţi telefonic de către persoane care se prezintă drept angajaţi a instituţiei. Acestea din urmă pretind că „trebuie să transmită apelaţilor sume de bani de la CAS”, folosindu-se de pretext pentru a le solicita codul numeric personal (CNP) şi conturile bancare. În aceste împrejurări, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate „atrage atenţia tuturor cetăţenilor să manifeste prudenţă maximă faţă de solicitările de  transmitere a unor informaţii sau documente cu caracter personal şi/sau confidenţial”, primite telefonic ori prin alte mijloace de comunicare la distanţă, respectiv prin e-mail, mesaje scrise etc, „aparent în numele instituţiei sau al vreunei case de asigurări de sănătate din subordine”. „Nici CNAS, nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informaţii referitoare la conturi bancare, parole personale sau PIN-uri. Recomandăm ca orice îndoială faţă de legitimitatea unei solicitări de informaţii sau documente să fie verificată la Casa de Asigurări de Sănătate” se subliniază într-un comunicat de presă al instituţiei, în care se menţionează că acolo unde s-au înregistrat asemenea de situaţii a fost sesizat Inspectoratul de Poliţie Judeţean. În acelaşi timp, monitorizată este posibila apariţie a unor noi cazuri, acestea urmând a fi comunicate autorităţilor competente.