05 decembrie 2023


Creşteri salariale de până la 20% pentru angajaţii firmei de transport local în comun de persoane

> „Sunt de acord cu solicitările sindicaliştilor, deoarece salariile celor de la TPL sunt relativ mici” a declarat primarul Ion Lungu

Angajaţii societăţii comerciale de Transport Public Local Suceava ar putea beneficia de o nouă majorare a salariilor. Primarul Ion Lungu a anunţat că a înregistrat solicitări în acest sens şi că, în continuare, acestea sunt în atenţia autorităţilor administraţiei publice municipale. „Am avut discuţii cu reprezentanţii salariaţilor TPL, care vor salarii majorate. Eu întotdeauna am spus da, deoarece aceştia au o mare responsabilitate faţă de mijloacele de transport noi, pe care trebuie să le întreţină aşa cum se cuvine” informează şeful executivului sucevean. Lungu  accentuează că este de acord cu creşterea salariilor, însă există şi un impediment, acesta constând în prevederile restrictive ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură. „Avem o problemă în ceea ce priveşte contractul colectiv de muncă la nivel de ramură. Cel mai greu este să găsim baza de legalitate acolo unde sunt unele încadrări şi criterii, pentru că nu putem creşte oricum şi oricât salariile. Dar eu, ca primar, sunt de acord cu solicitările sindicaliştilor, deoarece salariile celor de la TPL sunt relativ mici. Ei au venit cu nişte cifre, undeva de până la 20%, dar vom mai avea discuţii. Am mai făcut acest lucru, am dat dovadă de un act de curaj şi am găsit şi fondurile necesare. Ei zic că până în prezent lucrurile merg la TPL, iar autobuzele circulă bine. Cel puţin aşa spun şi oamenii, raportările arătând că numărul de călători a crescut, având în vedere că sunt acordate şi gratuităţi” a declarat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. Din informaţiile pe care le deţinem, în 2022 o creştere salarială de 5% a fost operată din trimestrul al doilea al anului, urmată fiind de una de 10%, în cel de-al treilea trimestru. Acestea au survenit revendicării salariale din anul 2020, când creşterea intervenită s-a ridicat la 25%.