Reducere cu 10% a numărului de posturi
din aparatul propriu al primarului municipiului Suceava
> Pentru mai multă eficienţă,
Direcţia de Fonduri Europene a fost comasată cu Direcţia de Investiţii, noul
post de administrator public urmând a fi ocupat doar dacă va fi nevoie
Primăria
municipiului Suceava a redus cu 10% numărul de posturi, aferente aparatului
propriu al primarului, a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, edilul-şef Ion
Lungu, precizând că noua organigramă survine aplicării prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 93 din 2023 a „austerităţii”. Cu menţinea că Direcţia Poliţiei
Locale, Direcţia de Evidenţă a Populaţiei şi Direcţia de Asistenţă Socială nu
au fost afectate de aceste prevederi, în organigramă sunt cuprinse 799 de
posturi. „Ca atare, per total avem în organigramă 799 de posturi, dintre care
540 în cadrul aparatului propriu al primarului, 123 la Direcţia Poliţiei
Locale, 30 la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor şi 106 la Direcţia de Asistenţă
Social” a arătat şeful municipalităţii. În acest total, 3 posturi sunt de
demnitari, respectiv unul de primar şi două de viceprimari, 373 reprezintă
funcţii publice, iar 423 funcţii contractuale. Prin noile reglementări desfiinţate
au fost 18 posturi de şef de birou, în două cazuri, birouri cu peste 10 peroane
fiind transformate în servicii. După reducerea cu 8% posturile de conducere
sunt în număr de 64, la care se adaugă cel de secretar general al municipiului
Suceava. Legea impune înfiinţarea postului de administrator public al
municipiului, care, potrivit primarului, va fi ocupat „la momentul oportun”. Prin
reorganizare, Direcţia de Fonduri Europene a fost comasată cu Direcţia de
Investiţii, înfiinţată fiind Direcţia Generală de Fonduri Europene şi
Investiţii. „Sunt foarte multe proiecte europene în care cele două direcţii
trebuie să colaboreze, de aceea este nevoie de o comandă unică. Am făcut
această mutare şi pentru a mai putea păstra un şef de serviciu la Direcţia de
Fonduri Europene. Acolo, ca urmare a modificărilor, există un director general,
doi directori executivi şi un şef de serviciu. Am procedat la reorganizare în
aşa fel încât să putem păstra personalul pregătit la fonduri europene” a subliniat
Ion Lungu, şeful executivul local sucevean. Proiectul noii organigramă este
supusă dezbaterii Consiliului Local în şedinţa ordinară de astăzi, urmând a
intra în vigoare de la 1 ianuarie.