13 decembrie 2023

Reducere cu 10% a numărului de posturi din aparatul propriu al primarului municipiului Suceava

> Pentru mai multă eficienţă, Direcţia de Fonduri Europene a fost comasată cu Direcţia de Investiţii, noul post de administrator public urmând a fi ocupat doar dacă va fi nevoie   

Primăria municipiului Suceava a redus cu 10% numărul de posturi, aferente aparatului propriu al primarului, a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, edilul-şef Ion Lungu, precizând că noua organigramă survine aplicării prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 93 din 2023 a „austerităţii”. Cu menţinea că Direcţia Poliţiei Locale, Direcţia de Evidenţă a Populaţiei şi Direcţia de Asistenţă Socială nu au fost afectate de aceste prevederi, în organigramă sunt cuprinse 799 de posturi. „Ca atare, per total avem în organigramă 799 de posturi, dintre care 540 în cadrul aparatului propriu al primarului, 123 la Direcţia Poliţiei Locale, 30 la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor şi 106 la Direcţia de Asistenţă Social” a arătat şeful municipalităţii. În acest total, 3 posturi sunt de demnitari, respectiv unul de primar şi două de viceprimari, 373 reprezintă funcţii publice, iar 423 funcţii contractuale. Prin noile reglementări desfiinţate au fost 18 posturi de şef de birou, în două cazuri, birouri cu peste 10 peroane fiind transformate în servicii. După reducerea cu 8% posturile de conducere sunt în număr de 64, la care se adaugă cel de secretar general al municipiului Suceava. Legea impune înfiinţarea postului de administrator public al municipiului, care, potrivit primarului, va fi ocupat „la momentul oportun”. Prin reorganizare, Direcţia de Fonduri Europene a fost comasată cu Direcţia de Investiţii, înfiinţată fiind Direcţia Generală de Fonduri Europene şi Investiţii. „Sunt foarte multe proiecte europene în care cele două direcţii trebuie să colaboreze, de aceea este nevoie de o comandă unică. Am făcut această mutare şi pentru a mai putea păstra un şef de serviciu la Direcţia de Fonduri Europene. Acolo, ca urmare a modificărilor, există un director general, doi directori executivi şi un şef de serviciu. Am procedat la reorganizare în aşa fel încât să putem păstra personalul pregătit la fonduri europene” a subliniat Ion Lungu, şeful executivul local sucevean. Proiectul noii organigramă este supusă dezbaterii Consiliului Local în şedinţa ordinară de astăzi, urmând a intra în vigoare de la 1 ianuarie.