05 aprilie 2022

 Primăria Suceava lasă TPL fără terenurile de 6 milioane de lei pe care le transferase gratuit către firma de transport de persoane

> Suprafaţa de 2,5 hectare serveşte Proiectului transportului metropolitan, prin care va fi construită o nouă autogară şi vor fi achiziţionate 45 de autobuze şi de microbuze electrice

> „Vom reveni cu o hotărâre de Consiliul Local şi vom majora capitalul social cu suma corespunzătoare, astfel încât să nu cauzăm vreun prejudiciu TPL” asigură primarul Ion Lungu

Societatea comercială TPL restituie municipiului Suceava aportul în natură al reşedinţei de judeţ la firma de transport public de persoane constând în terenuri însumând 25.485 de metri pătraţi. Suprafaţa a fost evaluată la 6.141.600 de lei, însemnând în 614.160 de acţiuni, cu o valoare de 10 lei pe acţiune. Astfel, pe suprafaţa preluată, municipiul Suceava în calitate de acţionar unic, are în plan realizarea unor investiţii privind „dezvoltarea activităţii de transport public în comun de călători”. Este vorba despre Proiectul transportului metropolitan în Zona Urbană Funcţională (ZUF), acesta fiind deocamdată, în aşteptarea clarificărilor care trebuie aduse ghidului specific pentru obţinerea finanţării nerambursabile prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). „Nu avem altă soluţie pentru a putea depune proiectul transportului metropolitan, care este într-o fază destul de avansată a documentaţiei, primul care ar putea fi finanţat în exerciţiul financiar 2021-2027, prin PNRR” a declarat primarul Ion Lungu. În urma hotărârii Adunării Generale a Acţionarilor, diminuarea capitalului social al societăţii comerciale Transport Public Local (TPL) s-a făcut de la suma 6.254.100 de lei  (625.410 de acţiuni cu o valoare de 10 lei pe acţiune), până la 112.500 de lei, (11.250 de acţiuni, cu o valoare nominală de 10 lei fiecare).  „Era nevoie ca terenul să revină municipalităţii. Acesta a fost al municipiului, dar din cauza războiului cu TASA, în 2013 l-am dat gratuit în capitalul social al TPL. Acest transfer conta foarte mult în acel litigiu şi s-a dovedit că am făcut foarte bine la vremea respectivă” a precizat edilul-şef. În cadrul Proiectului transportului metropolitan în Zona Urbană Funcţională (ZUF), într-o primă etapă ar urma să fie achiziţionate 45 de mijloace electrice de transport călători, dintre care 18 autobuze şi 27 de microbuze. Bugetul total al proiectului este de 17,95 de milioane de euro, respectiv 21,36 de milioane de euro cu TVA. Municipiul Suceava va atrage 12,49 de milioane de euro, Salcea-3,18 milioane de euro,  iar comunele Adâncata, Bosanci, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuţi  şi Şcheia vor accesa câte 324.770 de euro fiecare. „Pentru ca proiectul să fie eligibil, trebuie să aparţină municipalităţii. Nu am găsit o suprafaţă liberă în altă parte şi, aşa cum este amplasamentul din acea zonă, este bine ca transportul metropolitan şi noua autogară să fie la sediul TPL. După înregistrarea transferului terenului la ONRC, vom reveni cu o hotărâre de Consiliul Local şi vom majora capitalul social cu suma corespunzătoare, astfel încât să cauzăm vreun prejudiciu TPL” a evidenţiat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. Potrivit Legii nr. 31 din 1990, republicată, capitalul social poate fi redus, atunci când reducerea nu este motivată de pierderi, prin scutirea totală sau parţială a asociaţiilor de vărsămintele datorate, precum şi prin restituirea către acţionari a unei cote-părţi din aporturi, proporţională cu reducerea capitalului social şi calculată egal pentru fiecare acţiune sau parte socială.