Primăria Suceava lasă TPL fără terenurile de 6 milioane de lei pe care le transferase gratuit către firma de transport de persoane
> Suprafaţa de 2,5 hectare
serveşte Proiectului transportului metropolitan, prin care va fi construită o nouă
autogară şi vor fi achiziţionate 45 de autobuze şi de microbuze electrice
> „Vom reveni cu o hotărâre de
Consiliul Local şi vom majora capitalul social cu suma corespunzătoare, astfel
încât să nu cauzăm vreun prejudiciu TPL” asigură primarul Ion Lungu
Societatea comercială TPL restituie municipiului Suceava aportul în
natură al reşedinţei de judeţ la firma de transport public de persoane constând
în terenuri însumând 25.485 de metri pătraţi. Suprafaţa a fost evaluată la
6.141.600 de lei, însemnând în 614.160 de acţiuni, cu o valoare de 10 lei pe acţiune.
Astfel, pe suprafaţa preluată, municipiul Suceava în calitate de acţionar unic,
are în plan realizarea unor investiţii privind „dezvoltarea activităţii de
transport public în comun de călători”. Este vorba despre Proiectul
transportului metropolitan în Zona Urbană Funcţională (ZUF), acesta fiind
deocamdată, în aşteptarea clarificărilor care trebuie aduse ghidului specific
pentru obţinerea finanţării nerambursabile prin Planul Naţional de Redresare şi
Rezilienţă (PNRR). „Nu avem altă soluţie pentru a putea depune proiectul
transportului metropolitan, care este într-o fază destul de avansată a
documentaţiei, primul care ar putea fi finanţat în exerciţiul financiar
2021-2027, prin PNRR” a declarat primarul Ion Lungu. În urma hotărârii Adunării
Generale a Acţionarilor, diminuarea capitalului social al societăţii comerciale
Transport Public Local (TPL) s-a făcut de la suma 6.254.100 de lei (625.410 de acţiuni cu o valoare de 10 lei pe
acţiune), până la 112.500 de lei, (11.250 de acţiuni, cu o valoare nominală de
10 lei fiecare). „Era nevoie ca terenul
să revină municipalităţii. Acesta a fost al municipiului, dar din cauza
războiului cu TASA, în 2013 l-am dat gratuit în capitalul social al TPL. Acest
transfer conta foarte mult în acel litigiu şi s-a dovedit că am făcut foarte
bine la vremea respectivă” a precizat edilul-şef. În cadrul Proiectului
transportului metropolitan în Zona Urbană Funcţională (ZUF), într-o primă etapă
ar urma să fie achiziţionate 45 de mijloace electrice de transport călători,
dintre care 18 autobuze şi 27 de microbuze. Bugetul total al proiectului este de
17,95 de milioane de euro, respectiv 21,36 de milioane de euro cu TVA.
Municipiul Suceava va atrage 12,49 de milioane de euro, Salcea-3,18 milioane de
euro, iar comunele Adâncata, Bosanci,
Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuţi
şi Şcheia vor accesa câte 324.770 de euro fiecare. „Pentru ca proiectul
să fie eligibil, trebuie să aparţină municipalităţii. Nu am găsit o suprafaţă
liberă în altă parte şi, aşa cum este amplasamentul din acea zonă, este bine ca
transportul metropolitan şi noua autogară să fie la sediul TPL. După
înregistrarea transferului terenului la ONRC, vom reveni cu o hotărâre de
Consiliul Local şi vom majora capitalul social cu suma corespunzătoare, astfel
încât să cauzăm vreun prejudiciu TPL” a evidenţiat Ion Lungu, primarul
municipiului Suceava. Potrivit Legii nr. 31 din 1990, republicată, capitalul
social poate fi redus, atunci când reducerea nu este motivată de pierderi, prin
scutirea totală sau parţială a asociaţiilor de vărsămintele datorate, precum şi
prin restituirea către acţionari a unei cote-părţi din aporturi, proporţională
cu reducerea capitalului social şi calculată egal pentru fiecare acţiune sau
parte socială.