29 iunie 2021

 

Modernizarea Parcului Şipote este întârziată de activiştii care „s-au sucit”


>
Membrii comisiei din care fac parte şi reprezentaţii aşa-zisei societăţi civile, militanţi pentru protecţia mediului, nu mai vor temă de proiectare, ci concurs de soluţii, demers care amână depunerea proiectului la ADRNE    

>„Noi am vrut să fim cât mai operativi, să avem pregătit proiectul pentru partea de finanţare, dar, din păcate, iată că  deja am pierdut vreo 3 luni de zile”  a explicat primarul Ion Lungu

Proiectul de modernizare a Parcului Şipote din municipiul Suceava şi de amenajare a Zonei de agrement a intrat în  impas, a anunţat, într-o conferinţă de presă, primarul Ion Lungu, potrivit căruia Comisia tehnică aprobată prin votul consilierilor locali nu mai vrea temă de proiectare, aşa cum  s-a stabilit iniţial. Lungu informează că, pe 17 iunie, executivul a primit o adresă din partea comisiei cu pricina, aceasta cerând imperativ organizarea unui concurs de soluţii, prin modificarea în Consiliului Local a hotărârii aprobate anterior, cea care prevedea realizarea unei tema de proiectare pentru întocmirea studiul de fezabilitate. „Ne întoarcem de unde am plecat. Noi am mers pe ideea respectivă, însă la urbanism se pricep toţi, la fel ca la sport şi agricultură. Probabil, şi-au zis aceştia că <nepricepuţii ăştia din primărie nu ştiu să facă un proiect, şi îl vom face noi>. Şi, atunci, am intrat în Consiliul Local, am cooptat tot felul de specialişti, arhitecţi, peisagişti, universitari, de la Romsilva şi din societatea civilă, să facem împreună acea temă de proiectare. Ne consultam cu oameni de specialitate, să nu se spună că am făcut-o, în exclusivitate noi, cei din Primărie şi nu am ţinut cont de ei. Sau sucit, pe româneşte, iar acum vor concurs de soluţii. Or, hotărârea de Consiliul Local nu prevede asta, ci o temă de proiectare prin care să stabilim studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici,” reliefează Lungu.

Şeful municipalităţii sucevene pune în vedere că, în acest mod, etapele care trebuie parcurse sunt amânate, iar depunerea proiectului la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est, în vederea obţinerii finanţării europene nerambursabile bate pasul pe loc. „Acum, ca să facem un concurs de soluţii trece o perioadă de timp, după care, în etapa a doua să avem indicatorii tehnico-economici, urmaţi de celelalte aspecte. O să intru în Consiliul Local să fac o informare, să vedem ce este de făcut mai departe. Noi am vrut să fim cât mai operativi, să avem pregătit proiectul pentru partea de finanţare, dar, din păcate, iată că  deja am pierdut vreo 3 luni de zile”  explicat Ion Lungu primarul municipiului Suceava. Conform Primăriei municipiului Suceava, proiectul de modernizare a Parcului Şipote vizează realizarea de alei pietonale, piste pentru bicicliști, trotuare, amenajare spații verzi, crearea de facilități pentru recreere, construirea de foișoare, instalare Wi-Fi în spațiile publice, instalare de sisteme de supraveghere video, dotarea cu mobilier urban şi, nu în ultimul rând, modernizarea infrastructurii urbane care duce la zona respectivă.