07 iunie 2021

 

Digitalizarea nu va lăsa angajaţii Primăriei Suceava fără serviciu

  • De la sfârşitul lunii acesteia, prin Proiectul „APLICAT”, de informatizare a administraţiei, sucevenii vor putea obţine on line documentele de care au nevoie

  • „Sperăm că vom începe cu dreptul, astfel încât să scăpăm de birocraţie”
    arată viceprimarul Harşovschi, menţionând că toate  procedurilor vor fi simplificate

Digitalizarea serviciilor Primăriei municipiului Suceava nu înseamnă neapărat concedieri. Cel puţin aceasta este părerea viceprimarului Lucian Harşovschi, conform căruia, lucrătorii serviciilor executivului nu vor fi lăsaţi pe drumuri, ci vor fi transferaţi înspre compartimentele cu deficit de personal. „Nu avem gândită o nouă organigramă, dar, în momentul de faţă, nu vorbim de posturi care ar putea dispărea. Respectivii angajaţi vor fi relocaţi înspre altele servicii, precum în cazul celui de Proiecte europene, unde am detaşat alte persoane” a explicat Lucian Harşovschi, viceprimarul Sucevei. Aceste deziderate vor fi materializate în cadrul Proiectul „Administraţie Publică Locală Informatizată Calitativă şi Accesibilă Tuturor-APLICAT”, cu cele două componente, de emitere în sistem electronic a documentelor, resoectiv de arhivare digitală. „Proiectul este înspre finalizare, urmând ca la sfârşitul a acestei luni să fie implementat. Colegii din Primărie au participat la cursuri de digitalizare, au primit inclusiv diplome şi ştiu ce au de făcut. Sperăm că vom începe cu dreptul, astfel încât să scăpăm de birocraţie” arată Lucian Harşovschi, subliniind că obiectivul principal al proiectului este simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei. Proiectul are valoarea de 2,77 milioane de lei, bugetul local participând cu 55.548 de lei. Astfel, sucevenii vor putea obţine on line documente precum certificate de urbanism; înştiinţarea începerii sau terminării lucrărilor de construire-desfiinţare; certificatul de nomenclatură stradală şi de adresă; certificatul de atestare  fiscală; autorizaţia de circulaţie a vehiculelor cu tracţiune animală; autorizaţia de transport greu şi abonamentul de parcare. De asemenea, la „Evidenţa persoanelor” programarea se va face on line, iar arhiva de date istorice relevante va fi „retro-digitalizată”. Tot prin Proiectul „Administraţie Publică Locală Informatizată Calitativă şi Accesibilă Tuturor-APLICAT” Primăria Suceava este  dotată cu echipamente de scanare şi servere de comunicaţii, iar personal a participat la cursuri de instruire.