21 februarie 2021

Beneficiarii de ajutor social sunt convocați la Primăria Suceava pentru a se oferi locuri de muncă

> În 2001, în reședința de județ există 1.200 de dosare de venit minim garantat, pe parcursul anilor numărul acestora scăzând drastic

> La începutul lui 2021 erau înregistrate 88 de dosare, cele 41 de persoane apte de muncă prestând la dezvăluirea și eliminarea gheții din spațiile publice

Începând de marți, toți cei 41 de beneficiari apți de muncă ai Legii venitului minim garantat din Suceava sunt convocați la sediul Primăriei municipiului reședință pentru a li se găsi de lucru. Acțiunea este desfășurată în colaborare cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Suceava, viceprimarul Lucian Harșovschi arătând că, în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a-și primii drepturi bănești legale, în prezent aceștia desfășoară activități în folosința comunității. Potrivit planului de lucrări de interes local, iarna asistații sociale sunt scoase la dezvăluire și eliminare gheții în parcuri și locuri de joacă pentru copii, urmând ca, odată cu venirea primară, beneficiarii de venit minim garantat să presteze la măturatul aleilor pietonale și parcurilor, precum și la vopsirea mobilierului urban. Pe durata verii, „Se stă de vorbă cu fiecare în parte, se vede ce locuri de muncă sunt disponibile și se recomandă cele care li se potrivesc. Încercăm să-i ajutăm să se angajeze, pe piață existând fel de fel de locuri de muncă. Totul este să vrea să se muncească. Avem 41 de persoane apte de muncă, celelalte fiind cu dizabilități sau minori. Sperăm ca după aceste întâlniri numărul celor care primesc ajutor social să scadă și mai mult ”a precizat viceprimarul Sucevei. Adjunctului șefului executiv sucevean a ținut să sublinieze că, în 2001, Primăria Suceava gestiona circa 1.200 de dosare la Legea nr. 416 din 2001 privind venitul minim garantat, pe parcursul anilor numărul acestora scăzând drastic. Astfel, în 2018 în evidența Direcției de Asistență Socială au fost 108 dosare în plată, în 2019-107 de dosare, în 2020-95 de dosare, la începutul lui 2021 fiind înregistrate 88 de cazuri de acordare a drepturilor cuvenite. „Încercăm să-i sprijinim să-și găsesc un loc de muncă. De-a lungul timpului, în baza anchetelor sociale, Primăria municipiului Suceava a redus numărul acestor ajutoare, deoarece au fost persoane apte, care au reușit să se încadreze ”a declarat Lucian Harșovschi, viceprimarul municipiului Suceava. În intervalul 1 ianuarie-31 decembrie 2020 cu titlul de ajutoare sociale, prin intermediul Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială (AJPIS), sa achitat un total de 229.879 de lei, sumă virată din bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale.