23 februarie 2015

Primăria Suceava se dotează cu instalaţie automată de detectare a incendiilor 
·        Investiţia se ridică la 50.000 de lei, centrala de detecţie şi semnalare, instalaţiile şi mijloacele de avertizare-alarmare urmând a fi  montate în 3 luni.

 Primăria municipiului Suceava va fi dotată cu un sistem centralizat de detectare, alarmare, avertizare şi semnalizare de urgenţă a începuturilor de incendii. Reglementări legale în vigoare încă din anul 2007 prevăd că autorităţile administraţiei publice centrale şi locale sunt obligate să introducă sistemul operativ de observare şi anunţare a incendiilor, însă, până în prezent, autorităţile din reşedinţa de judeţ nu conformat acestui imperativ. Astfel, potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a investiţiei se ridică la 50.000 de lei, centrala de detecţie şi semnalare, instalaţiile şi mijloacele de avertizare-alarmare urmând a fi montate în 3 luni. Noua dotare ar avea menirea asigurării alarmării imediate, răspunsului şi intervenţiei rapide, salvării şi evacuării urgente a persoanelor aflate în zona de risc, activării automate a măsurilor pentru limitarea sau stingerea incendiilor, cât şi cea a reducerii pagubelor cauzate de acestea. Sistemul va fi compus din centrala adresabilă de detecţie şi semnalare, detectoare analogice automate de fum şi temperatură, detectoare analogice neautomate, precum butoanele de alarmare, sirene de alarmare şi module de intrare-ieşire. Imobilul administrativ din Areni are 7 niveluri, o suprafaţă desfăşurată de 1.000  de metri pătraţi, compartimentat fiind în mai multe birouri, spaţii de arhivare, casierii, registraturi, dar şi în spaţii cu alte funcţiunii, toate adăpostind tehnică de calcul, cât şi documente diverse. De asemenea, în sediul Primăriei municipiului Suceava îşi desfăşoară activitatea un număr important de funcţionari, iar afluxul zilnic al contribuabililor este unul ridicat.