19 noiembrie 2009


Solidari cu bugetarii plecaţi în libere neplătite,
Consilierii judeţeni renunţă la o parte din veniturile din indemnizaţiile de şedinţă
· În noiembrie şi decembrie, aleşii vor primi bani doar pentru o singură şedinţă de plen şi una singulară de dezbateri în comisiile de specialitate, drepturile acestora diminuându-se de la 990 de lei la 660 de lei

În concordanţă cu măsurile de trimitere a bugetarilor în concediu fără plată obligatoriu, şi consilierii judeţeni suceveni vor renunţa la o parte din drepturile băneşti care decurg din calitatea de ales. Astfel, ieri, deliberativul judeţean a hotărât ca, în lunile noiembrie şi decembrie, consilierii judeţeni să primească indemnizaţii doar pentru o singură şedinţă de plen şi una singulară de dezbateri în comisiile de specialitate. Demersul survine constrângerile bugetare determinate de criza economică, pe acest fond conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice având obligaţia diminuării, în medie cu 15,5%, a cheltuielilor lunare de personal. Comisia paritară şi reprezentanţii salariaţilor aparatului de specialitate al executivului judeţean au propus demersuri combinate de reducere a cheltuielilor salariale, venitul net al fiecărui angajat reducându-se, astfel, pe medie, cu 20 de procente. În vederea evitării reducerii peste această limită a salariile angajaţilor de la vârful administraţiei judeţene şi asigurării continuităţii serviciilor de interes public, s-a considerat a fi necesară şi ajustarea veniturile consilierilor judeţeni, acestea din urmă având tot natură salarială. „Propunem ca, în lunile noiembrie şi decembrie ale anului 2009, să se renunţe la o parte din indemnizaţie, plata urmând să fie făcută doar pentru o şedinţă şi o comisie, nu pentru maxim două comisii, aşa cum este stipulat în legislaţie”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Vasile Ilie. Potrivit preşedintelui executivului judeţean, Gheorghe Flutur, în conformitate cu hotărârea luată ieri, drepturile aleşilor urmează a se diminua de la 990 de lei la 660 de lei. Demersul este conform legislaţiei privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu