02 februarie 2009

Lungu şi Prigoană s-au certat la cuţite
· Magnatul gunoaielor a ameninţat că se retrage din Suceava
Aprobarea actului adiţional la contractul de delegare a gestiunii serviciului de salubritate către Rosal Grup a iscat controverse între consilierii locali şi reprezentanţii executivului municipal sucevean. Completarea survine închiderii gropii de gunoi a Sucevei şi depozitării deşeurilor menajere pe platforma de la Fălticeni, condiţii în care, în urma negocierilor, Rosal a convenit asupra unui preţ de 300 de lei pentru fiecare maşină care face dus-întors o cursă dintre cele două municipii. Dacă până la acest punct de pe ordinea de zi, în coaliţia locală PSD-PD-L totul mersese brici, votul neîmpiedicându-se de nimic, ajungând aici alesul PSD Eugen Girigan a reclamat costul mare al transportului. Dl. Girigan a spus că, de regulă, transporturile sunt taxate după două principii, respectiv tone/km sau tarif/km efectiv. În primul caz, practica naţională este de 0,18-025 lei tonă/km, condiţii în care o cursă de 25 km ar trebui să fie taxată cu 120 de lei. În cea de a doua ipostază, tariful practicat în România este de 3 lei/km, ceea ce ar însemna, în opinia alesului social-democrat, 150 de lei de fiecare cursă. Eugen Girigan a invocat faptul că Federaţia Română de Fotbal transportă jucătorii cu autocar de 5 stele plătind 0,8 euro pe km, în timp ce deşeurile sucevene sunt duse la Fălticeni cu 1,5 euro. De aceea, consilierul a cerut renegocierea tarifului.
Primarul Ion Lungu a precizat că Rosal are deja o lună de activitate în noile condiţii, în care a dat dovadă de bunăvoinţă, făcând acest serviciu chiar în absenţa unui act adiţional. Edilul şef a ţinut să remarce că, în cazul în care noul tarif nu este aprobat, se riscă blocajul transportării deşeurilor la Fălticeni. De asemenea dl Lungu a ţinut să precizeze că, în primă fază, Rosal Grup a supralicitat contravaloarea noului serviciu cerând 600 de lei/km, iar ulterior, circa 430 de lei/km, domnia sa nefiind de acord cu implicarea fotbalului, „care este o lume a parte şi funcţionează în alte condiţii economice”. „Dacă nu aprobăm acest tarif astăzi, riscăm să ne blocăm municipiul în ceea ce priveşte deşeurile. Am făcut tot ce a fost posibil din partea Primăriei. Daţi-mi voie să spun, lipsit de modestie, că ştiu şi eu, un pic, arta negocierii: i-am lăsat la fiert trei săptămâni, după care am ajuns la acest tarif de 300 de lei pe cursă”, a reliefat ocupantul fotoliului din Areni, menţionând o cursă dus-întors până la depozitul de la Antileşti, din preajma Fălticeniului, şi cu toate „plimbările” prin Suceava, inclusiv până la capătul cartierului Burdujeni, costă destul. La rându-i, Virginel Iordache(PSD), a cerut organizarea unei licitaţii, întrucât noile condiţii nu se compară cu vechiul contract semnat cu Rosal. „Cred că nu este în regulă ca să fim de acord cu actul adiţional”, spus Iordache, căruia Ion Lungu i-a menţionat că iniţiativa legislativă locală are avizul ANRSC, adică a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Serviciilor Comunale şi că nu există niciun motiv legal de reziliere a contractului cu Rosal. „M-am certat la cuţite cu dl Prigoană, care mi-a spus că dacă nu rezolvăm problema preţului, într-un fel sau altul, îşi retrage, de 1 februarie, maşinile, însă acum nu există motive reale de avea divergenţe cu Rosal”, a precizat Ion Lungu, adăugând că în spatele deciziei stă şi un deviz al inspectorilor executivului. Sucevenii vor suporta 300 de lei pentru fiecare cursă a unei auto-speciale care duce gunoiul adunat de pe raza urbei reşedinţă pe platforma municipală de la Fălticeni. Rosal Grup, operatorul de salubritate local, a solicitat Primăriei municipiului Suceava acoperirea diferenţei faţă de tariful pentru transportul pe rampa de pe malul râului Suceava, acesta cerând, iniţial, 434,48 lei pe cursă. În urma negocierilor, s-a convenit cheltuieli suplimentare pentru transportul deşeurilor menajare de la Suceava la depozitul din Fălticeni în sumă de 300 de lei pentru fiecare cursă. Finanţarea necesară acoperirii acestora este suportată din bugetul local de la capitolul „Salubritate”. Pentru a fi făcută plata transportului, fiecare auto-specială trebuie să fie, însă, încărcată la o capacitate de cel puţin 15 metri cubi,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu