19 ianuarie 2009


Primăriile avertizate să găsească bani pentru materializarea obligaţiilor de mediu impuse de UE
Comisariatul Judeţean al Gărzii de Mediu Suceava atrage atenţia administraţiilor publice locale din judeţ să prindă, în bugetele pe 2009, fondurile necesare implementării obligaţiilor privind gestionarea deşeurilor asumate de România în vederea integrării în Uniunea Europeană. Comisarul şef Constantin Harasim spune că primăriilor le revine sarcina de a asigura colectarea selectivă, transportul, neutralizarea, valorificarea şi eliminarea finală a deşeurilor, inclusiv a deşeurilor menajere periculoase, precum şi cea a identificării spaţiilor necesare şi dotării acestora cu containere specifice fiecărui tip de deşeu. „Una din priorităţile din acest an este gestionarea corectă a deşeurilor de pe teritoriul judeţului. Obligatorie este închiderea, conform prevederilor Capitolului 22 „Mediu” de negocieri cu UE, a depozitelor de gunoi comunale. De aceea, primăriile trebui să-şi evalueze fondurile pentru îndeplinirea acestor cerinţe şi să le prindă în bugetele locale pe care şi le stabilesc în această perioadă”, reliefează Constantin Harasim, punând în vedere că termenul limită pentru conformare la lege este 16 iulie anul acesta. Comisarul şef subliniază că legislaţia în vigoare consacră şi amenzi, acestea variind între 1500 şi 15.000 de lei. În cazul în care nu au fost duse la îndeplinire măsuri stabilite anterior, sancţiunile sunt cuprinse între 50.000 de lei la 80.000 de lei. „Ne dorim ca judeţul Suceava să fie unul curat, bine gospodărit, De aceea, cei care ne vor crea probleme, sau care nu vor lua în serios aceste măsuri, vor face obiectul unor verificări şi a unor presiuni legale din partea noastră, scopul fiind respectarea legislaţiei de mediu privind gestionare deşeurilor”, explică şeful Comisariatului Judeţean al Gărzii de Mediu, Constantin Harasim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu