Micro-întreprinderile sucevene îngropate de birocraţie
Întreprinderile sucevene cu 2-3 salariaţi nu mai pot face faţă birocraţiei din sistem. Aşa lasă să se înţeleagă şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava, Mihai Airinei, care precizează că reducerea numărului de agenţi economici activi din scriptele instituţiei pe care o conduce nu este determinată, neapărat, de criza economico-financiară. În noiembrie şi decembrie, luni de activitate relativ diminuată, 400 de mici operatori economici au notificat încetarea funcţionării. „Reducerea nu se datorează în mod obligatoriu crizei, ci mai degrabă neeficienţei unor mico-întreprinderi cu 1 până la 3 angajaţi, care nu mai pot face faţă legislaţiei care impune o oarecare birocraţie la înregistrarea declaraţiilor instituţiile specializate, precum Casa de Pensii, Casa de Sănătate, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Direcţia de Finanţe, Inspectoratul Teritorial de Muncă, aceasta presupunând costuri mari cu evidenţa muncii şi contabilitatea”, arată inspectorul şef. Mihai Airinei relevă că, în aceste condiţii, agenţii economici cu angajaţi puţini preferă să funcţioneze ca persoane fizice autorizate sau asociaţii familiale. „La aceste forme de organizare, birocraţia privind documentaţia economico-financiară de funcţionare este mult mai simplă şi nu necesită cheltuieli mari”, explică şeful ITM Suceava, menţionând că numărul operatorilor economici activi nu va scădea, cel puţin în viitorul imediat, sub nivelul de 9000.
Întreprinderile sucevene cu 2-3 salariaţi nu mai pot face faţă birocraţiei din sistem. Aşa lasă să se înţeleagă şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava, Mihai Airinei, care precizează că reducerea numărului de agenţi economici activi din scriptele instituţiei pe care o conduce nu este determinată, neapărat, de criza economico-financiară. În noiembrie şi decembrie, luni de activitate relativ diminuată, 400 de mici operatori economici au notificat încetarea funcţionării. „Reducerea nu se datorează în mod obligatoriu crizei, ci mai degrabă neeficienţei unor mico-întreprinderi cu 1 până la 3 angajaţi, care nu mai pot face faţă legislaţiei care impune o oarecare birocraţie la înregistrarea declaraţiilor instituţiile specializate, precum Casa de Pensii, Casa de Sănătate, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Direcţia de Finanţe, Inspectoratul Teritorial de Muncă, aceasta presupunând costuri mari cu evidenţa muncii şi contabilitatea”, arată inspectorul şef. Mihai Airinei relevă că, în aceste condiţii, agenţii economici cu angajaţi puţini preferă să funcţioneze ca persoane fizice autorizate sau asociaţii familiale. „La aceste forme de organizare, birocraţia privind documentaţia economico-financiară de funcţionare este mult mai simplă şi nu necesită cheltuieli mari”, explică şeful ITM Suceava, menţionând că numărul operatorilor economici activi nu va scădea, cel puţin în viitorul imediat, sub nivelul de 9000.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu