Trei milioane de lei vechi costă fiecare maşină cu gunoi transportată de la Suceava la Fălticeni
Sucevenii vor suporta 300 de lei pentru fiecare cursă a unei auto-speciale care duce gunoiul adunat de pe raza urbei reşedinţă pe platforma municipală de la Fălticeni. Rosal Grup, operatorul de salubritate local, a solicitat Primăriei municipiului Suceava acoperirea diferenţei faţă de tariful pentru transportul pe rampa de pe malul râului Suceava, acesta cerând, iniţial, 434,48 lei pe cursă. În urma negocierilor, s-a convenit cheltuieli suplimentare pentru transportul deşeurilor menajare de la Suceava la depozitul din Fălticeni în sumă de 300 de lei pentru fiecare cursă. Finanţarea necesară acoperirii acestora este suportată din bugetul local de la capitolul „Salubritate”. Pentru a fi făcută plata transportului, fiecare auto-specială trebuie să fie, însă, încărcată la o capacitate de cel puţin 15 metri cubi, confirmarea fiind făcută de către inspectorii serviciului de specialitate al executivului. Reamintim că, potrivit angajamentelor asumate de România la Capitolul de negocieri nr. 22 „Mediu”, de la 1 ianuarie 2009 rampa de deşeuri menajere a municipiului Suceava a fost închisă, ca fiind neconformă legislaţiei europene. În aceste condiţii, singura alternativă, aprobată de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, este transportarea şi depozitarea resturilor menajere din reşedinţa de judeţ la depozitul Antileşti, din preajma municipiului Fălticeni, care are o capacitate disponibilă de 800.000 de metri cubi şi termen de închidere anul 2010. În acest sens, operatorul de salubritate sucevean, Rosal Grup, a încheiat, la finele lui decembrie 2008, cu omologul fălticenean Goscom, un contract de preluare şi depozitare a gunoiului menajer din Suceava. Rosal a cerut administraţiei sucevene aprobarea unui tarif de transport nou, invocând modificări în structura costurilor pe cursă, implicit a celor cu personalul, carburantul, întreţinere-reparaţii, taxe de rovinietă, amortizări etc. Pentru buna desfăşurare a serviciului de salubritate, Rosal Grup a suplimentat numărul personalului cu 14 şoferi şi 24 de încărcători, introducând 3 noi auto-speciale, iar activitatea prelungindu-se, de asemenea, la 10 ore pe zi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu