18 decembrie 2008


Posibile afaceri cu exproprierile de la Ruta ocolitoare nr. 1 a Sucevei
Şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, dezminte apariţia unor probleme legate de exproprierile terenurilor de pe traseul rutei ocolitoare numărul 1 a urbei reşedinţă de judeţ. Edilul şef susţine că zvonurile legate de o eventuală situaţie de impas în Sfântu Ilie vin din partea unor neprofesionişti şi că acestea nu sunt întemeiate. „Titularul proiectului este Ministerul Transporturilor, care a angajat firme specializate să întocmească respectivul proiect”, subliniază edilul şef. Dl. Lungu evidenţiază că, spre deosebire de obiectivele similare din ţară, ponderea suprafeţei expropriate, în totalul terenurilor afectate de lucrări este de dor maxim 3 procente, şi că aceasta nu ar putea constitui un impediment în calea execuţiei. Totuşi, primarul reşedinţei de judeţ nu a exclus posibilitatea existenţei unor grupuri de interese. „Cu siguranţă că se pot ivi şi situaţii în care unii vor ca ruta ocolitoare să meargă prin altă parte, de multe ori existând, când se fac asemenea declaraţii, şi anumite interese”, explică primarul Ion Lungu, adăugând că de expropriere se ocupă o firmă de avocatură desemnată prin licitaţie. Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina. Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Carosabilul cu 2 benzi va avea o lăţime de 7 metri şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră. Pe traseul ocolitor vor fi construite 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri. Amenajate vor fi şi un număr de 6 poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri. Lucrările la o primă centură de ocolire a Sucevei au demarat în luna octombrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu