Drum lung până la obţinerea stimulentului financiar de
3.000 de lei pentru casarea rablelor
> Nu mai puţin de opt etape vor trebui parcurse până
la depunerea efectivă a dosarelor
> Este un program laborios, însă, „unde-i lege nu-i
tocmeală” declară primarul Ion Lungu
Primăria municipiului Suceava este înscrisă în Programul „Rabla local”, a anunţă primarul Ion Lungu, subliniind că dosarul a fost depus încă de pe 21 aprilie, adică din urmă cu o lună. „Urmează o serie întreagă de etape până la momentul în care vor putea fi depuse efectiv dosarelor din partea viitorilor beneficiari” evidenţiază şeful municipalităţii sucevene. Este vorba despre comunicarea rezultatelor la Administraţia Fondului pentru Mediu; 30 de zile, interval de depunere a contestaţiilor; soluţionarea acestora încă într-o perioadă de 30 de zile; încheierea contractului de delegare cu Administraţia Fondului pentru Mediu, în 15 zile de la data comunicării informării privind aprobarea finanţării; publicarea listei cu unităţile administrativ-teritoriale; deschiderea sesiunii de înscriere pentru solicitanţii de finanţare; înscrierea în aplicaţii a solicitanţilor de finanţare. „Deci, mai sunt încă opt paşi de făcut până la depunerea efectivă a dosarelor de către persoanele fizice care vor să intre în acest program. Mi-am mai spus părerea, este un program filozofic gândit, însă nu comentăm: unde-i lege nu-i tocmeală” a declarat Ion Lungu, primarul Sucevei. În localităţile cu populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori, categorie în care se încadrează şi Suceava, pot fi casate 1.000 de autovehicule pe an. Administraţia Fondului de Mediu suportă 2.400 de lei din respectiva primă de casare, iar autorităţile locale vor acoperi, pentru fiecare autovehicul, diferenţa de 600 de lei. În acest sens, cu destinaţia amintită, în bugetul municipal au fost prinse 1,5 milioane de lei, însă, pentru anul 2023, necesarul revenind Sucevei este de 600.000 de lei. Stimulentul financiar este de 3.000 de lei, proprietarul autovehiculului - înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani - trebuind a fi persoană fizică cu domiciliul sau reşedinţa pe raza municipiului Suceava. Solicitantul nu trebuie să aibă obligaţii restante la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor; să nu fi obţinut sau să nu fie pe cale de a obţine finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul „Rabla clasic” sau prin Programul „Rabla plus” şi, în cele din urmă, să nu fi fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului. Printre alte condiţii, proprietarul solicitant se angajează să predea şi să radieze din evidenţele fiscale sucevene un autovehiculul uzat care să conţină componentele esenţiale, cum ar fi „motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului”. Persoana care se înscrie în program se va angaja, totodată, să nu achiziţioneze un autovehicul cu norma de poluare „Euro 5” şi/sau inferioară acesteia, timp de 5 ani de la primirea stimulentului pentru casare.