Pe perioada situaţiei de
urgenţă
Indemnizaţie de sprijin prin
intermediul Agenţiei de Plăţi
şi Inspecţie Socială Suceava
- Beneficiarii sunt persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, profesiunile liberale, structurile sportive, persoanele cu drepturi de autor, cele din cooperaţie, cât şi cele cu convenţii civile
Sucevenii pot transmite, la Agenţia Judeţeană de
Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava, documentele pentru obţinerea indemnizaţiei
de sprijin, acte obligatorii, conform OUG nr. 30 din 2020. Ionuţ Adomniţei,
directorul executiv al AJPIS, informează că beneficiarii pot fi persoanele juridice şi persoanele
fizice care şi-au întrerupt activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului
SARS-CoV-2. Astfel, prin intermediul
AJPS, pot accesa sprijinul financiar persoanele fizice autorizate,
întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, profesiunile liberale,
dar şi structurile sportivele şi persoanele care îşi desfăşoară activitatea în
baza contractului de activitate sportivă.
De asemenea, este vorba despre persoanele
fizice care obţin venituri exclusiv din drepturile de autor şi drepturile
conexe şi personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate
prevăzută de lege, ca în cazul convenţiilor civile. Depunerea documentelor pentru
indemnizaţiile aferente perioadei 16-31 martie se face în intervalul 1-10
aprilie 2020 la adresa de poştă electronică plati.covid.sv@mmanpis.ro.
Persoanele
juridice şi persoanele fizice vor descărca cererile şi declaraţiile pe propria
răspundere, cât şi tabelul cu personalul afectat, de pe pagina web a Agenţiei Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială
Suceava http://suceava.mmanpis.ro. Pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile
individuale, întreprinderile familiale şi profesiunile liberale, transmise vor
fi cererea semnată, copie după CI; declaraţia
pe propria răspundere, semnată, cât şi extrasul de cont al PFA, II, IF sau PF,
după caz. În cazul persoanelor care obţin venituri exclusiv din drepturi de
autor, dosarul complet va conţine cererea semnată, copie după CI; declaraţia pe
propria răspundere, semnată; extrasul de cont al persoanei; copie după un contract
de drepturi de autor şi drepturi conexe din ultimele 3 luni, anterior
declanşării stării de urgenţă. Pentru persoanele care îşi desfăşoară
activitatea în baza contractelor de activitate sportivă, documentaţia va fi
depusă de structurile sportive, fişierul complet conţinând cererea semnată; declaraţia pe
propria răspundere, semnată; lista sportivilor şi copie după CI a
administratorului structurii sportive. Pentru persoanele care au încheiate
convenţii individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea şi
funcţionarea cooperaţiei, fişierul complet este compus din cererea semnată;
copie după CI şi declaraţia pe propria răspundere semnată. Personalul încadrat în muncă la un angajator, prin altă
modalitate prevăzută de lege, la Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava se va transmite cererea semnată; copie după CI; declaraţia pe propria
răspundere semnată şi extrasul de cont al persoanei.