02 aprilie 2020


Pe perioada situaţiei de urgenţă
Indemnizaţie de sprijin prin intermediul Agenţiei de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava
  • Beneficiarii sunt persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, profesiunile liberale, structurile sportive, persoanele cu drepturi de autor, cele din cooperaţie, cât şi cele cu convenţii civile

Sucevenii pot transmite, la Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava, documentele pentru obţinerea indemnizaţiei de sprijin, acte obligatorii, conform OUG nr. 30 din 2020. Ionuţ Adomniţei, directorul executiv al AJPIS, informează că beneficiarii pot fi persoanele juridice şi persoanele fizice care şi-au întrerupt activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2. Astfel, prin intermediul AJPS, pot accesa sprijinul financiar persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, profesiunile liberale, dar şi structurile sportivele şi persoanele care îşi desfăşoară activitatea în baza contractului de activitate sportivă. 
De asemenea, este vorba despre persoanele fizice care obţin venituri exclusiv din drepturile de autor şi drepturile conexe şi personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege, ca în cazul convenţiilor civile. Depunerea documentelor pentru indemnizaţiile aferente perioadei 16-31 martie se face în intervalul 1-10 aprilie 2020 la adresa de poştă electronică plati.covid.sv@mmanpis.ro. Persoanele juridice şi persoanele fizice vor descărca cererile şi declaraţiile pe propria răspundere, cât şi tabelul cu personalul afectat, de pe pagina web a Agenţiei Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava http://suceava.mmanpis.ro. Pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale şi profesiunile liberale, transmise vor fi cererea semnată, copie după CI; declaraţia pe propria răspundere, semnată, cât şi extrasul de cont al PFA, II, IF sau PF, după caz. În cazul persoanelor care obţin venituri exclusiv din drepturi de autor, dosarul complet va conţine cererea semnată, copie după CI; declaraţia pe propria răspundere, semnată; extrasul de cont al persoanei; copie după un contract de drepturi de autor şi drepturi conexe din ultimele 3 luni, anterior declanşării stării de urgenţă. Pentru persoanele care îşi desfăşoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă, documentaţia va fi depusă de structurile sportive, fişierul complet conţinând cererea semnată; declaraţia pe propria răspundere, semnată; lista sportivilor şi copie după CI a administratorului structurii sportive. Pentru persoanele care au încheiate convenţii individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, fişierul complet este compus din cererea semnată; copie după CI şi declaraţia pe propria răspundere semnată. Personalul încadrat în muncă la un angajator, prin altă modalitate prevăzută de lege, la Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava se va transmite cererea semnată; copie după CI; declaraţia pe propria răspundere semnată şi extrasul de cont al persoanei.