26 aprilie 2020

Facilitate:
Ordin de plată multiplu electronic pentru plăţi din conturile deschise la Trezorerie
  • OPME înlesneşte comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, informează Oana Violeta Apetrea purtător de cuvânt al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Suceava

Ministerul Finanţelor Publice face încă un pas important spre informatizare, prin ordinul de plată multiplu electronic. Oana Violeta Apetrea, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Suceava informează că OPME poate fi utilizat de către instituţiile publice înregistrate în Registrul entităţilor publice şi de către operatorii economici şi alte entităţi decât instituţii publice pentru efectuarea de plăţi din conturile deschise la unităţile Trezoreriei statului. Scopul utilizării ordinului de plată multiplu electronic este de a sprijini activitatea IMM şi a altor operatori economici prin înlesnirea comunicării prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Oana Violeta Apetrea precizează că OPME se completează şi se depune on-line, prin Sistemul naţional de raportare "Forexebug", de către instituţiile publice şi, respectiv, prin intermediul serviciului «Depunere declaraţii», de către operatorii economici şi alte entităţi decât instituţii publice, pentru efectuarea de plăţi din conturile deschise la unităţile Trezoreriei statului. Persoanele din cadrul operatorilor economici şi ai altor entităţi decât instituţii publice, care semnează ordinul de plată multiplu electronic (OPME), trebuie să fie înrolate în Spaţiul privat virtual (SPV) ca reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit pentru aceştia şi să corespundă cu cele aprobate în fişa specimenelor de semnături depusă la unitatea Trezoreriei statului. Formularul OPME poate fi descărcat de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice sau poate fi pus la dispoziţie de către unităţile teritoriale ale Trezoreriei statului. Oana Violeta Apetrea, purtătorul de cuvânt al AJFP Suceava reaminteşte că obligaţiile fiscale pot fi îndeplinite utilizând Spaţiul Privat Virtual (SPV), iar se va face prin internet banking sau ghişeul.ro. Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT se vor obţine şi prin apelarea call-center-ului, la numărul de telefon 031/403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolaţi în SPV au posibilitatea de a utiliza formularul de contact de pe site-ul Agenţiei.