11 februarie 2020

În municipiul Suceava
Două sute de tichete de grădiniţă, într-un întreg an calendaristic
·        Valoarea stimulentelor educaţionale pentru copiii care provin din familiile defavorizate a însumat 10.000 de lei
·        În 2016, Suceava avut la dispoziţie aproape 150.000 de lei, însă numărul solicitărilor a fost unul scăzut     
Sucevenii continuă să solicite tichetele de grădiniţă cu toate că valoarea cestora este una mică, respectiv cea de 50 de lei pe lună.  Aşa rezultă dintr-o informare a Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei municipiului Suceava, care arată că pe durata anului calendaristic 2019 s-au distribuit 200 de tichete în valoarea totală de 10.000 de lei. Aceasta în baza Legii nr. 248 din 2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familiile sărace, în anul şcolar 2018-2019 cauză fiind înregistrate 16 dosare cu 20 de beneficiari.  Pe de altă parte, în anul şcolar 2017-2018, la DAS s-au depus şi au fost gestionate 17 de asemenea dosare, cu 20 de beneficiari, în anul şcolar 2016-2017 fiind gestionate un total de 21 de dosare, cu 30 de beneficiari ai sprijinului financiar în cauză. În municipiul Suceava, procedurile pentru acordarea stimulentelor educaţionale în sistemul de învăţământ preşcolar au fost aprobate, în Consiliul Local, încă din februarie 2016. La acel moment, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava aloca autorităţilor locale din reşedinţa de judeţ suma de 148.600 de lei, scopul fiind acela al stimulării participării la învăţământul preşcolar a copiilor care provin din familiile defavorizate. Potrivit Legii nr. 248 din 2015, stimulentele educaţionale se acordă începând cu luna în care beneficiarul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate, pe baza unei cereri şi a unei declaraţii pe propria răspundere. Copiii vor trebui să fie prezenţi zilnic la grădiniţă, cu excepţia absenţelor medicale motivate şi a învoirilor aprobate de cadrele didactice, pe durata a cel mult 3 zile. Tichetele sociale pot fi folosite doar pentru achiziţionarea de produse alimentare, produse de igienă, a îmbrăcămintei şi rechizitelor şcolare. În 2015, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Consiliului Local, pentru amenajările necesare distribuirii drepturilor în cauză s-a alocat o sumă de 40.000 de lei. Solicitarea a venit din partea Direcţiei de Asistenţă Socială, responsabilii acestei structuri invocând necesitatea efectuării unor lucrări de renovare şi compartimentare a parterului sediului Primăriei din Burdujeni, pentru „realizarea unui compartiment de tip casierie şi a unui birou în care îşi vor desfăşura activitatea angajaţii care vor gestiona tichetele de grădiniţă, tichete cu regim special”.