În municipiul Suceava
Două sute de tichete de
grădiniţă, într-un întreg an calendaristic
·
Valoarea stimulentelor educaţionale pentru copiii care
provin din familiile defavorizate a însumat 10.000 de lei
·
În 2016, Suceava avut la dispoziţie aproape 150.000 de
lei, însă numărul solicitărilor a fost unul scăzut
Sucevenii continuă să solicite tichetele de grădiniţă cu toate că
valoarea cestora este una mică, respectiv cea de 50 de lei pe lună. Aşa rezultă dintr-o informare a Direcţiei de
Asistenţă Socială a Primăriei municipiului Suceava, care arată că pe durata
anului calendaristic 2019 s-au distribuit 200 de tichete în valoarea totală de
10.000 de lei. Aceasta în baza Legii nr. 248 din 2015 privind stimularea participării
în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familiile sărace, în anul
şcolar 2018-2019 cauză fiind înregistrate 16 dosare cu 20 de beneficiari. Pe de altă parte, în anul şcolar 2017-2018, la
DAS s-au depus şi au fost gestionate 17 de asemenea dosare, cu 20 de
beneficiari, în anul şcolar 2016-2017 fiind gestionate un total de 21 de
dosare, cu 30 de beneficiari ai sprijinului financiar în cauză. În municipiul
Suceava, procedurile pentru acordarea stimulentelor educaţionale în sistemul de
învăţământ preşcolar au fost aprobate, în Consiliul Local, încă din februarie
2016. La acel moment, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava
aloca autorităţilor locale din reşedinţa de judeţ suma de 148.600 de lei,
scopul fiind acela al stimulării participării la învăţământul preşcolar a
copiilor care provin din familiile defavorizate. Potrivit Legii nr. 248
din 2015, stimulentele educaţionale se acordă începând cu luna în care
beneficiarul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate, pe baza unei cereri şi a
unei declaraţii pe propria răspundere. Copiii vor trebui să fie prezenţi zilnic
la grădiniţă, cu excepţia absenţelor medicale motivate şi a învoirilor aprobate
de cadrele didactice, pe durata a cel mult 3 zile. Tichetele sociale pot fi
folosite doar pentru achiziţionarea de produse alimentare, produse de igienă, a
îmbrăcămintei şi rechizitelor şcolare. În 2015, din Fondul de rezervă bugetară
la dispoziţia Consiliului Local, pentru amenajările necesare distribuirii
drepturilor în cauză s-a alocat o sumă de 40.000 de lei. Solicitarea a venit
din partea Direcţiei de Asistenţă Socială, responsabilii acestei structuri
invocând necesitatea efectuării unor lucrări de renovare şi compartimentare a
parterului sediului Primăriei din Burdujeni, pentru „realizarea unui
compartiment de tip casierie şi a unui birou în care îşi vor desfăşura
activitatea angajaţii care vor gestiona tichetele de grădiniţă, tichete cu
regim special”.