Deficienţe la comisiile de fond funciar
>În urma verificărilor
făcute, controlorii Instituţiei Prefectului au dispus, printre altele,
reverificarea cererilor inventariate ca nesoluţionate, cât şi realizarea sau
finalizarea lucrărilor de cadastru sistematic
Lucrătorii specializaţi ai Instituţiei Prefectului judeţului Suceava au
descins la comisiile locale de fond funciar,
verificând modul în care sunt aplicate prevederile prevederilor legale referitoare
la problematica funciară. Ţinta au constituit-o 15 comisii locale de fond
funciar, prin planul de control al Prefecturii fiind stabilite 17 obiective
specifice ale acţiunilor de control. Conform unei informări a Instituţiei
Prefectului, scopul controalelor l-a reprezentat „organizarea şi executarea
activităţilor specifice conform atribuţiilor funcţionale în aplicarea legilor
fondului funciar la nivel de comisie locală”. Potrivit sursei citate, printre principalele
deficienţe constatate în timpul verificărilor se numără lipsa planurilor de
parcelare; cereri nesoluţionate prin emiterea titlului de proprietate; analizarea
cauzelor aflate pe rolul instanţelor de judecată; neafişarea soluţiilor comisiei
locale şi neinformarea persoanelor îndreptăţite cu privire la suprafeţele
existente la dispoziţia comisiei. În baza neregulilor depistate, prin notele de
constatare încheiate au fost dispuse măsuri constând în afişarea lunară a
tabelului cu numărul de titluri de proprietate emise, a tabelului cu validări
sau respingeri la legile fondului funciar, cât şi a rezervei de teren aflată la
dispoziţia comisiei. La acestea se adaugă reverificarea cererilor inventariate
ca fiind nesoluţionate, dar şi realizarea sau finalizarea lucrărilor de
cadastru sistematic etc. „În urma verificărilor efectuate au fost stabilite
măsuri cu termene de realizare concrete şi au fost stabilite persoane
responsabile de executarea acestora. Nu s-au aplicat sancţiuni şi nu au fost
cazuri în care notele de constatare să fie contestate” se precizează în
informarea Instituţiei Prefectului judeţului Suceava. Planul de control tematic pe anul 2019 a fost
aprobat prin ordin al Prefectului judeţului Suceava fiind dus la îndeplinire de
către împuterniciţii reprezentatului Guvernului în teritoriu. Planul a urmărit constatarea
contravenţiilor la comisiile locale de fond funciar, respectiv aplicarea
sancţiunilor de rigoare, potrivit prevederilor Legii nr. 165 din 2013 şi Legii
nr.18 din 1991 a fondului funciar.