26 februarie 2020

Deficienţe la comisiile de fond funciar
>În urma verificărilor făcute, controlorii Instituţiei Prefectului au dispus, printre altele, reverificarea cererilor inventariate ca nesoluţionate, cât şi realizarea sau finalizarea lucrărilor de cadastru sistematic
Lucrătorii specializaţi ai Instituţiei Prefectului judeţului Suceava au descins la comisiile locale de fond funciar,  verificând modul în care sunt aplicate prevederile prevederilor legale referitoare la problematica funciară. Ţinta au constituit-o 15 comisii locale de fond funciar, prin planul de control al Prefecturii fiind stabilite 17 obiective specifice ale acţiunilor de control. Conform unei informări a Instituţiei Prefectului, scopul controalelor l-a reprezentat „organizarea şi executarea activităţilor specifice conform atribuţiilor funcţionale în aplicarea legilor fondului funciar la nivel de comisie locală”. Potrivit sursei citate, printre principalele deficienţe constatate în timpul verificărilor se numără lipsa planurilor de parcelare; cereri nesoluţionate prin emiterea titlului de proprietate; analizarea cauzelor aflate pe rolul instanţelor de judecată; neafişarea soluţiilor comisiei locale şi neinformarea persoanelor îndreptăţite cu privire la suprafeţele existente la dispoziţia comisiei. În baza neregulilor depistate, prin notele de constatare încheiate au fost dispuse măsuri constând în afişarea lunară a tabelului cu numărul de titluri de proprietate emise, a tabelului cu validări sau respingeri la legile fondului funciar, cât şi a rezervei de teren aflată la dispoziţia comisiei. La acestea se adaugă reverificarea cererilor inventariate ca fiind nesoluţionate, dar şi realizarea sau finalizarea lucrărilor de cadastru sistematic etc. „În urma verificărilor efectuate au fost stabilite măsuri cu termene de realizare concrete şi au fost stabilite persoane responsabile de executarea acestora. Nu s-au aplicat sancţiuni şi nu au fost cazuri în care notele de constatare să fie contestate” se precizează în informarea Instituţiei Prefectului judeţului Suceava.  Planul de control tematic pe anul 2019 a fost aprobat prin ordin al Prefectului judeţului Suceava fiind dus la îndeplinire de către împuterniciţii reprezentatului Guvernului în teritoriu. Planul a urmărit constatarea contravenţiilor la comisiile locale de fond funciar, respectiv aplicarea sancţiunilor de rigoare, potrivit prevederilor Legii nr. 165 din 2013 şi Legii nr.18 din 1991 a fondului funciar.