Patruzeci de mii de dosare de la
Primăria Suceava vor transcrise în sistem digital
>Implementarea proiectului de „digitalizare” nu va implica,
neapărat, concedieri de personal, dar dacă vor avea loc eliberări de posturi, cei
în cauză vor fi distribuiţi către alte activităţi
Proiectul „Administraţie Publică Locală Informatizată Calitativă şi
Accesibilă Tuturor-APLICAT” al Primăriei municipiului Suceava, cu cele două
componente, de emitere în sistem electronic a documentelor şi de arhivarea digitală,
a fost scos la licitaţie. Primarul Ion Lungu a anunţat ieri, într-o conferinţă
de presă, că ofertă a depus SRGM Garanţii Imobiliare Piteşti, judeţul Argeş, transcrise
în sistem digital de arhivă urmând a fi circa 40.000 de dosare. „Firma câştigătoare trebuie ca, într-un
termen de 16 luni, să facă această arhivare. Este vorba despre realizarea
arhivei digitale electronice în două etape. În prima sunt cuprinse documentele
care trebuie pătrate până la 4 ani, ulterior şi cele mai importante, cu termen
de păstrare de 10 ani” a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei. Proiectul „Administraţie
Publică Locală Informatizată Calitativă şi Accesibilă Tuturor” a fost depus în
cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, la o
valoare de 2,77 milioane de lei, bugetul local participând cu 55.548 de lei. Primarul
Ion Lungu a declarat că, după realizarea proiectului, sucevenii vor putea
obţine online, cu celeritate, documente precum certificate de urbanism;
înştiinţarea începerii sau terminării lucrărilor de construire-desfiinţare;
certificatul de nomenclatură stradală şi de adresă; certificatul de atestare fiscală; autorizaţia de circulaţie a vehiculelor
cu tracţiune animală; autorizaţia de transport greu şi abonamentul de parcare.
De asemenea, rezultate ale proiectului vor fi programarea on line la „Evidenţa
persoanelor” şi alte fluxuri de informaţii în faza de analiză; „retro-digitalizarea”
arhivei istorice relevante; dotarea cu echipamente de scanare şi servere de
comunicaţii; analiza de sistem, cât şi instruirea personalului. Primarul Ion
Lungu a mai precizat că implementarea acestui proiect nu va fi însoţită,
neapărat, de concedieri ale personalului de la compartimentele vizate, dar
dacă, totuşi va fi nevoie, cei în cauză vor fi distribuiţi către alte
activităţi ale executivului.