Schimb de informaţii
dematerializate, în 101 dintre cele 144 de comune, oraşe şi municipii sucevene
Tot mai multe unităţi-administrativ teritoriale din
judeţul Suceava aderă la sistemul „PatrimVen”, continuând, astfel, extinderea
utilizării de către instituţiile publice a schimbului de informaţii în formă
dematerializată, informează Oana Violeta Apetrea, purtătorul de cuvânt al Administraţiei
Judeţene a Finanţelor Publice Suceava. Potrivit responsabilului AJFP, până pe 1
octombrie 2019, în acest sistem informatic se „înrolaseră” 101 dintre cele 114
de comune oraşe şi municipii sucevene, accesul autorităţilor şi instituţiilor
publice la „PatrimVen” fiind posibil în baza protocolului de aderare „PASS-P1000”,
„care se depune electronic şi se aprobă la nivel central”. Oana Violeta Apetrea
precizează că folosirea PatrimVen” este
utilă deoarece sistemul informatic furnizează autorităţilor şi instituţiilor
publice centrale şi celor locale servicii cu privire la conturi bancare; contribuţii de asigurări sociale;
adeverinţa de venit anual; veniturile
lunare; veniturile anuale;
bunuri, clădiri, terenuri şi vehicule; certificatul de atestare fiscală;
situaţia fiscală; situaţia financiară, precum şi rapoarte de audit
sau informative. Extinderea sistemului informatic „PatrimVen” al
Ministerului Finanţelor Publice, respectiv al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, a fost aprobat prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice
nr. 2632 din 2016, la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor
publice din administraţia publică centrală, cât şi din cea locală, fiind
puse servicii pentru realizarea
măsurilor cuprinse în Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor, parte a Strategiei
României pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020.