06 noiembrie 2019


Schimb de informaţii dematerializate, în 101 dintre cele 144 de comune, oraşe şi municipii sucevene  
Tot mai multe unităţi-administrativ teritoriale din judeţul Suceava aderă la sistemul „PatrimVen”, continuând, astfel, extinderea utilizării de către instituţiile publice a schimbului de informaţii în formă dematerializată, informează Oana Violeta Apetrea, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Suceava. Potrivit responsabilului AJFP, până pe 1 octombrie 2019, în acest sistem informatic se „înrolaseră” 101 dintre cele 114 de comune oraşe şi municipii sucevene, accesul autorităţilor şi instituţiilor publice la „PatrimVen” fiind posibil în baza protocolului de aderare „PASS-P1000”, „care se depune electronic şi se aprobă la nivel central”. Oana Violeta Apetrea precizează că folosirea  PatrimVen” este utilă deoarece sistemul informatic furnizează autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi celor locale servicii cu privire la conturi bancare; contribuţii de asigurări sociale; adeverinţa de venit anual; veniturile  lunare; veniturile anuale; bunuri, clădiri, terenuri şi vehicule; certificatul de atestare fiscală; situaţia fiscală; situaţia financiară, precum şi rapoarte de audit sau informative. Extinderea sistemului informatic „PatrimVen” al Ministerului Finanţelor Publice, respectiv al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, a fost aprobat prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 2632 din 2016, la dispoziţia autorităţilor şi  instituţiilor  publice din administraţia publică centrală, cât şi din cea locală, fiind puse servicii pentru realizarea măsurilor cuprinse  în   Planul integrat pentru simplificarea  procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor, parte a Strategiei României pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020.