08 septembrie 2019


Pe Podul Unirii se va circula din primăvara lui 2020
  • „Am făcut primii pași pe noul pod” a anunțat primarul Ion Lungu, menționând că al treilea pod al Sucevei a fost ridicat în doar 4 luni și 20 de zile  
  • Pentru primul tronson al rutei ocolitoare, cel dinspre Calea Unirii, în lungime de 1,8 km, se lucrează la expertizarea tehnică și la întocmirea documentației de scoatere la licitației   

Podul Unirii, care traversează râul Suceava, în zona fostei gropi de deșeuri menajere a municipiului Suceava a căpătat contur. Primarul Ion Lungu informa, vineri, că lucrările sunt în stadiu avansat, iar începând cu primăvara anului viitor pe noul pod al reședinței de județ se va putea circula.  „Am făcut primii pași pe noul pod, . Structura de rezistență a podului a fost încheiată, cele două culei și cele trei pile au fost turnate și s-a început montarea grinzilor. Într-o săptămână vor fi montate toate cele 24 de grinzi. Până la sfârșitul sezonului rece podul va fi ansamblat, iar în primăvară va fi pus în circulație” anunța Lungu. Edilul-șef a revenit a doua zi, felicitând firma constructoare pentru performanță. Aceasta deoarece, cu toate că execuția a fost estimată a dura 16 luni, infrastructura podului a fost amenajată, iar grinzile s-au montat în mai puțin de 5 luni.   „Putem spune că mai avem un pod în municipiul Suceava. În 4 luni și 20 de zile podul a fost ridicat. Felicitări constructorului” a transmis sâmbătă șeful executivului sucevean”. Reamintim că pe 15 aprilie 2019, a fost dat startul lucrărilor la noul pod peste râul Suceava, obiectiv care este amenajat în zona fostului „Călău”, respectiv a subtraversării cursului de apă cu conductele de transport a apelor menajere ale urbei reşedinţă de judeţ înspre staţia de tratare-epurare. Ruta alternativă Suceava-Botoşani, inclusiv podul peste râul Suceava, au fost proiectate de Comir Botoşani, constructorul „Podului Unirii” fiind tot o firmă botoşăneană, respectiv Cornell’s Floor, „fiică a unei companii americane. Valoarea investiţiei se ridică la 4,23 de milioane de lei, fără TVA, termenul de execuţie fiind de 16 luni, iar finalizarea construcţiei a fost prevăzută pentru 15 august 2020. Ruta ocolitore are circa 4 km, plecând de pe strada „Apeductului”, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada „Traian Vuia”, trecând pe lângă bazinele de decantare ale ACET, peste pârâul Cetăţii, continuă cu podul nou peste râul Suceava, strada „Energeticianului”, strada betonată de lângă Termica, traversând calea ferată, ajungând pe strada „Traian Popovici” şi ieşind în DN 29, în dreptul fostei Avicola. Pe lângă acest traseu, un altul ar include strada „Mirăuţi”, cu intrare din centrul Sucevei, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada „Petru Rareş”, în partea opusă, o variantă fiind pasajul de sub calea ferată şi ieşirea la Şcoala generală din Plopeni, în timp ce o alta presupune rularea pe lângă calea ferată până la staţia CFR Văratec, cu ieşire în Salcea,  pe DN 29. Podul de peste râul Suceava are o lăţime de 11 metri,  cu câte o bandă de 4 metri pe fiecare sens şi cu două trotuare de câte 1,5 metri lăţime, de o parte şi de cealaltă a carosabilului. Finanţarea este asigurată din creditul contractat de Primărie, relaţiile contractuale durând 24 de luni începând cu 19 decembrie 2018, când a fost parafat contractul cu firma câștigătoare a licitației de execuție. În ceea ce privește ruta de ocolire a zonei comerciale a reşedinţei de judeţ, cea care va face legătura directă cu DN 29 Suceava-Botoşani, primarul Ion Lungu a anunţat că se lucrează la expertiza tehnică pentru porțiunea de la intersecția Căii Unirii cu strada „Traian Vuia” și strada „Apeductului”. Este vorba despre drum de categoria a III-a, de 1,8 km, cu o lăţime de 7 metri lăţime, cu trotuare, rețea de canalizare pluvială și un podeţ peste pârâul Cetăţii.