Pe Podul Unirii se va
circula din primăvara lui 2020
- „Am făcut primii pași pe noul pod” a anunțat primarul Ion Lungu, menționând că al treilea pod al Sucevei a fost ridicat în doar 4 luni și 20 de zile
- Pentru primul tronson al rutei ocolitoare, cel dinspre Calea Unirii, în lungime de 1,8 km, se lucrează la expertizarea tehnică și la întocmirea documentației de scoatere la licitației
Podul Unirii, care traversează râul Suceava, în
zona fostei gropi de deșeuri menajere a municipiului Suceava a căpătat contur.
Primarul Ion Lungu informa, vineri, că lucrările sunt în stadiu avansat, iar
începând cu primăvara anului viitor pe noul pod al reședinței de județ se va
putea circula. „Am făcut primii pași pe
noul pod, . Structura de rezistență a podului a fost încheiată,
cele două culei și cele trei pile au fost turnate și s-a început montarea
grinzilor. Într-o săptămână vor fi montate toate cele 24 de grinzi. Până la
sfârșitul sezonului rece podul va fi ansamblat, iar în primăvară va fi pus în
circulație” anunța Lungu. Edilul-șef a revenit a doua zi, felicitând firma
constructoare pentru performanță. Aceasta deoarece, cu toate că execuția a fost
estimată a dura 16 luni, infrastructura podului a fost amenajată, iar grinzile s-au
montat în mai puțin de 5 luni. „Putem spune că mai avem un pod în municipiul
Suceava. În 4 luni și 20 de zile podul a fost ridicat. Felicitări
constructorului” a transmis sâmbătă șeful executivului sucevean”. Reamintim că
pe 15 aprilie 2019, a fost dat startul lucrărilor la noul pod peste râul
Suceava, obiectiv care este amenajat în zona fostului „Călău”, respectiv a
subtraversării cursului de apă cu conductele de transport a apelor menajere ale
urbei reşedinţă de judeţ înspre staţia de tratare-epurare. Ruta alternativă
Suceava-Botoşani, inclusiv podul peste râul Suceava, au fost proiectate de
Comir Botoşani, constructorul „Podului Unirii” fiind tot o firmă botoşăneană,
respectiv Cornell’s Floor, „fiică a unei companii americane. Valoarea
investiţiei se ridică la 4,23 de milioane de lei, fără TVA, termenul de
execuţie fiind de 16 luni, iar finalizarea construcţiei a fost prevăzută pentru
15 august 2020. Ruta ocolitore are circa 4 km, plecând de pe strada „Apeductului”,
de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada „Traian Vuia”, trecând pe lângă
bazinele de decantare ale ACET, peste pârâul Cetăţii, continuă cu podul nou
peste râul Suceava, strada „Energeticianului”, strada betonată de lângă
Termica, traversând calea ferată, ajungând pe strada „Traian Popovici” şi
ieşind în DN 29, în dreptul fostei Avicola. Pe lângă acest traseu, un altul ar
include strada „Mirăuţi”, cu intrare din centrul Sucevei, de la intersecţia cu
Calea Unirii şi strada „Petru Rareş”, în partea opusă, o variantă fiind pasajul
de sub calea ferată şi ieşirea la Şcoala generală din Plopeni, în timp ce o
alta presupune rularea pe lângă calea ferată până la staţia CFR Văratec, cu
ieşire în Salcea, pe DN 29. Podul de
peste râul Suceava are o lăţime de 11 metri,
cu câte o bandă de 4 metri pe fiecare sens şi cu două trotuare de câte
1,5 metri lăţime, de o parte şi de cealaltă a carosabilului. Finanţarea este
asigurată din creditul contractat de Primărie, relaţiile contractuale durând 24
de luni începând cu 19 decembrie 2018, când a fost parafat contractul cu firma
câștigătoare a licitației de execuție. În ceea ce privește ruta de ocolire a zonei comerciale a reşedinţei de
judeţ, cea care va face legătura directă cu DN 29 Suceava-Botoşani, primarul
Ion Lungu a anunţat că se lucrează la expertiza tehnică pentru porțiunea de la
intersecția Căii Unirii cu strada „Traian Vuia” și strada „Apeductului”. Este
vorba despre drum de categoria a III-a, de 1,8 km, cu o lăţime de 7 metri
lăţime, cu trotuare, rețea de canalizare pluvială și un podeţ peste pârâul
Cetăţii.