Inspectorii
de muncă vor descinde la primării și în instituțiile publice
>Urmărite
sunt asigurarea cadrului organizatoric și mijloacelor necesare desfășurării
activității în domeniul securității și sănătății în muncă și ținerea sub
control strict a factorilor de risc de accidentare și îmbolnăvire profesională
Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava a găzduit o întâlnire cu
personalul având atribuții în domeniul securității și sănătății în muncă din
unitățile administrației publice și instituțiile publice din județul Suceava. Inspectorul-șef
Romeo Butnariu informează că la dezbateri au participat 52 de reprezentanți ai
instituțiilor și autorităților în cauză, inspectorii de muncă prezentându-le
acestora aspecte privind autorizarea instituțiilor publice; evaluarea
riscurilor referitoare la sănătatea și securitatea în muncă; organizarea
activității de prevenire și protecție; instruirea lucrătorilor; întocmirea
instrucțiunilor proprii, cât și a declarației prealabile pentru obiectivele de
investiții. „În timpul discuțiilor au fost clarificate unele aspecte referitoare
la modul de interpretare și aplicare a prevederilor legale în domeniul sănătății
și securității în muncă. Participanții au dat dovadă de interes, considerând utile acest
gen de întâlniri, cu atât mai mult cu cât, în etapa a doua, ITM va organiza
controale la unitățile care fac obiectul acestei acțiuni” a subliniat Romeo
Butnariu, șeful ITM Sueceva, menționând
că organizată va fi inclusiv o ședință
de evaluare a rezultatelor obținute, cu participarea reprezentanților unităților
controlate. Astfel, analizate vor fi deficiențele depistate și măsurile dispuse
pentru remediere; sancțiunile aplicate; gravitatea și frecvența accidentelor,
precum și modalități de eficientizare a controalelor, astfel încât acestea să determine
reducerea numărului accidentelor și îmbolnăvirilor profesionale. Obiectivele campaniei
constau, printre altele, în creșterea gradului de respectare a legislației specifice,
dar și în lămurirea modului de interpretare și de aplicare a unor prevederi
legale. Totodată, urmărite sunt asigurarea cadrului organizatoric și
mijloacelor necesare desfășurării activității în domeniul securității și sănătății
în muncă, dar și ținerea sub control strict a factorilor de risc de accidentare
și îmbolnăvire profesională.