”Amnistia fiscală”, o „gură de oxigen” pentru marii datornici la bugetul
Sucevei
>La datorii certe totale de 13 milioane euro, Consiliul Local ar
putea aproba scutiri de majorări în valoare de 3,36 de milioane de euro >„Avem
nevoie de bani ca de aer, inclusiv pentru cofinanțarea proiectelor europene”,
arată primarul Ion Lungu, adăugând că o sumă importantă ar putea fi recuperată până
la sfârșitul anului
Primăria municipiului Suceava intențineayă să pună în aplicare
prevederile Ordonanței Guvernului nr. 6 din iulie 2019 prin care inclusiv
autoritățile administrației publice locale pot acorda asemenea facilități
fiscale la plata datoriilor, respectiv scutiri de majorări. Un proiect de
hotărâre în acest sens va ajunge pe masa deliberativului municipal în ședința ordinară
a lunii septembrie, urmărită fiind stimularea la plată a agenților economici cu
obligații restante. Potrivit primarului Ion Lungu, creanțele certe ale
bugetului municipiului sunt de 6,06 de milioane de lei, echivalentul a
aproximativ 13 milioane de euro, majorările de întârziere reprezentând 16,75 de
milioane de lei (3,36 de milioane de euro). La cele amintite se adaugă creanțele
incerte, în valoare de circa 5 milioane de euro, pe care bugetul local le are la
firmele în insolvență sau faliment, la care Primăria este înscrisă la masa
credală și care sunt foarte greu de recuperat. „Avem foarte mulți bani de
încasat la Primărie. Dacă se vor acorda aceste scutiri de majorări, am putea
încasa în jur de 9,3 milioane de euro” susține șeful executivului din Areni. Lungu
reliefează că acordarea scutirilor la plata majorărilor de întârziere datorate la
31 decembrie 2018 se face în baza unei proceduri care include mai mulți pași de
urmat, cel mai important fiind cel care ține de stingerea obligațiilor „contabilizate”
până la data amintită. În plus, plătite vor trebui a fi obligațiile la zi
pentru anul 2019, necesară fiind și stingerea, prin orice modalitate, a
majorărilor pentru neachitarea debitelor datorate până la finele anului trecut.
Contribuabilii care vor să obțină anularea majorărilor de întârziere vor trebui
să facă o notificare la serviciul specializat al executivului; eliberarea unei
adrese de luare la cunoștință din partea Primăriei, urmată de decizia de anulare
la plată a majorărilor, depunerea cererii de anulare a majorărilor de către
contribuabili, emiterea deciziei de anulare, respectiv de respingere, după caz,
a cererii de anulare a majorărilor. „Din debitele către bugetul local circa 70%
sunt datorii, iar 30% majorări de întârziere. Vrem să dăm o gură de oxigen nu
numai agenților economici, dar și persoanelor fizice. Sigur, avem nevoie de
bani ca de aer, inclusiv pentru cofinanțarea proiectelor europene, de aceea
sper să aprobăm procedura în Consiliul Local, să o facem funcțională, în așa
fel încât până la sfârșitul anului să putem încasa o mare parte a acestor
bani restanți” a explicat Ion Lungu,
primarul municipiului Suceava, menționând că în cauză sunt 4.618 de roluri ale
persoanelor fizice 29.735 de roluri ale persoanelor fizice. „cele care au
datorii, restanțe la plată”.