• Edilul şef Ion Lungu spune că adunările generale ale proprietarilor nemulţumiţi pot decide asupra renunţării la serviciile firmelor prestatoare
• „Se plăteşte mai mult doar dacă robinetul este deschis la maxim, 24 de ore din 24, în fiecare încăpere din apartament, indiferent dacă este locuită sau nu”, explică Nicolae Mătăsaru, preşedintele Grupării de asociaţii 23+278 din cartierul Obcini
Primarul Ion Lungu recomandă sucevenilor nemulţumiţi să renunţe la serviciile firmelor de repartitoare. Şeful municipalităţii sucevene a spus preşedinţilor şi administratorilor de asociaţii de proprietari că hotărârea poate fi luată în Adunarea generală a proprietarilor. „Dacă sunteţi nemulţumiţi de firmele de repartitoare care nu-şi fac datoria, Adunarea generală a proprietarilor este autonomă şi poate să ia decizia renunţării la serviciile acestora, astfel încât să nu ne umilim şi să repartizăm consumurilor la pauşal, ca înainte”, precizează edilul şef, adăugând că în acţiunea de montarea a repartitoarelor s-a pornit prost, între prestatori, pe de o parte şi primărie şi asociaţii de cealaltă parte, nu există niciun fel de contract. Nicolae Mătăsaru, preşedintele Grupării de asociaţii 23+27 di catierul Obcini a evidenţiat faptul că la montare aparatele de repartizare a costurilor nu sunt sigilate, iar după expirarea termenului de garanţie, repartitoarele nu sunt reverificate. Colegul său, Lurenţiu Rotaru reclamă că respectivele societăţi ştiu doar să perceapă taxe doar pentru un serviciu prost făcut. „Nu au avut nici măcar curiozitatea să vadă ce întâmplă când un proprietar declară zero consum pe toate caloriferele. Există şi situaţii în care proprietarul se duce şi anunţă că i-a căzut repartitorul, iar cei de la firma cu care are contract nici măcar nu vine să-l monteze la loc”, iterează dl. Rotaru. Viceprimarul Lucian Harşovchi are o soluţie şi mai facilă de ieşire din dilemă. „Atunci când s-au pus repartitoare în apartamentele de pe o scară de bloc a fost nevoie de votul a 80% dintre proprietari. Acum doar dacă unul singur dintre acesţia renunţă la acestea, toată scara se poate dispensa de aceste servicii”, crede dl Harşovschi. În contrapondere, alţi şefi de asociaţii de proprietari consideră că renunţarea la repartizarea consumurilor cu robinete termostat şi repartitoare ar contraveni legii. Aceştia sunt dezamăgiţi şi de faptul că, după demontare, aparatura în cauză devine inutilă. „Noi nu putem încălca legea, un act normativ de acum câţiva ani obligând la montarea de repartitoare. La fel stipula şi o hotărâre de Consiliu Local din 2008, care prevedea şi amenzi, iar acum se spune că repartitoarele nu mai sunt bune”, a reliefat unul dintre diriguitorii de asociaţii. De asemenea, de luat în calcul este de şi varianta exploatării incorecte a respectivelor instalaţii de repartizare. Dacă se plâng de facturile mari, consumatorii ar trebui să ştie că robinetelor sunt tocmai pentru reglarea nivelului agentului termic sau închiderea circulaţiei acestuia, în funcţie de temperatura atmosferică exterioară. „Este evident că se va plăti mai mult dacă robinetul este deschis la maxim, 24 de ore din 24, în fiecare încăpere din apartament, indiferent dacă este locuită sau nu. La fel se întâmplă atunci când în faţa repartitoarelor sunt plasate canapele, perdele masive sau peste acestea se pun rufe la uscat”, explică Nicolae Mătăsaru, preşedintele Grupării de asociaţii 23+278 din cartierul Obcini.