18 octombrie 2010

A început acţiunea de salvare a podului de pe Suceava

Ieri au demarat lucrările de reparaţii la podul rutier de peste râul Suceava, amenajare care face legătura între cartierul Burdujeni şi restul reşedinţei de judeţ. Aceasta graţie finalizării documentaţiei în săptămâna trecută, expertiza efectuată în preambul reliefând că la unul dintre pilonii de susţinere sunt necesare intervenţii de urgenţă. Ordinul de începere a execuţiei a fost dat către SCCF Group Colas Iaşi, firmă specializată căreia i s-a încredinţat direct lucrările, pe motiv de forţă majoră, şi care s-a ocupat de întreţinerea străzilor din municipiul Suceava. Primarul Ion Lungu spune că reparaţiile la piciorul de pod fisurat de la mijlocul firului apei se bucură şi de sprijinul specialiştilor de la IPTANA Bucureşti, proiectantul extinderii, în 1977, a lăţimii podului cu încă 2 benzi. Astăzi edilul şef sucevean se află în capitală, unde susţine disponibilizarea, cât mai rapidă, a fondurilor necesare readucerii obiectivului de pe râul Suceava la starea normală de funcţionare. Atât municipalitatea, cât şi Prefectura şi Consiliul Judeţean au semnat şi înaintat la centru un proiect de hotărâre de Guvern prin care se cere deblocarea sumei de 2 milioane de lei. Fondurile ar urma să vină în completarea celor de 1 milion de lei aprobate de Consiliul Municipal Suceava şi care vor fi asigurate din bugetul local. „Voi interveni la Ministerul de Finanţe şi Guvern pentru aprobarea solicitării noastre, astfel încât să avem asigurată finanţarea pentru plata constructorilor”, a declarat Ion Lungu. Vinovate de cedarea pilonului podului rutier din prejma Bazarului par a fi viiturile puternice din verile lui 2008 şi 2010. Reamintim că puhoaiele au afectat şi doi piloni ai podului de utilităţi învecinat, remedierile la acestea, precum şi magistrala de agent termic contorsionată, costând circa 1 milion de lei. Şeful municipalităţii Ion Lungu crede că podul din apropierea noii zonei comerciale a Sucevei va fi funcţional la 1 decembrie anul acesta, lucrările având loc în albia râului, cu devierea cursului apei. Până atunci, continuă să fie valabilă restricţia de circulaţie, autovehiculele cu masa mai mare de 7 tone fiind dirijate pe trasee ocolitoare, pe străzile „”Traian Vuia” şi, respectiv, „Gheorghe Doja”.